Aki mozivászon méretű kivetítőn nézi sokat, aki okostelefonon, keveset fizet – vetítette előre Jeffrey Katzenberg a kaliforniai Miken Global konferencián.
Ez az árszabási modell a DreamWorks animációs stúdiójának vezetője szerint tíz éven belül általános gyakorlattá válik.
Katzenberg kijelentette, a mozifilm nem növekvő üzlet.
Amikor kijön egy film, 17 nap, pontosan három hétvége alatt lefut. A filmek 98 százaléka ez alatt hozza be bevétele 95 százalékát. A 18. napon ezek a filmek már bárhonnan letölthetőek lesznek, és az ember a méret alapján fizet majd utánuk.
Katzenberg a BBC szerdai ismertetése szerint úgy kalkulált, hogy egy mozivászon méretű kivetítőre 15 dollárt (3300 forintot), egy 190 cm-es tévéképernyőre 4 dollárt (900 forintot), egy okostelefonra 1,99 dollárt (440 forintot) kérnek majd filmenként.
A filmstúdiók manapság rendszerint három hónapig tartják a filmjeiket a moziban, mielőtt más médiacsatornákon kezdenék forgalmazni.
Katzenberg szerint az új modell átírja a mozis üzletet. Greg Maffey, a Liberty Media Corp. tévéforgalmazó vezetője ezzel egyetértve hozzáfűzte, hogy más hálózatokhoz képest a médiaüzletet érinti legérzékenyebben a technológiai fejlődés.
Ugyanakkor akadt, aki szkeptikusan tekintett a modellre. A The Verge technológiai honlap úgy vélte: nehéz ma egy olyan biztonsági rendszert elképzelni, amely tényleg ki tudja szűrni, hogy ki mekkora képernyőn nézi meg a letöltött filmet.
(A cikk egy MTI-hír szerkesztett változata)