Versenyen kívüli magyar és külföldi alkotások bemutatásával idén ötnaposra bővül az operatőri munkát a középpontba helyező Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztivál, melyet szeptemberben rendeznek meg Szegeden.
A fesztiválra idén is több száz filmet neveztek, köztük afrikai, ázsiai, dél-amerikai, és szép számmal európai alkotásokat. Elsöprő mennyiségű kiváló mű érkezett, így a neves operatőrökből, rendezőkből álló válogató zsűri a szokásosnál is nehezebb helyzetbe került, hiszen a versenyprogram időtartama – mint minden fesztiválon – a szegedi seregszemlén is limitált. Ezért döntöttek úgy a fesztivál szervezői, hogy egy plusz napot iktatnak a programba, így valamennyi, arra érdemes rövid-, kísérleti és nagyjátékfilmet a nézők elé tudják tárni. A külföldi filmek többségét nem forgalmazzák Magyarországon, így egyszeri, kivételes alkalommal láthatók majd a szegedi Belvárosi moziban.
A szeptember 20-án látható hazai filmes blokkban az elmúlt pár év sikerfilmjei – Hab, Pesti balhé, A feltaláló, Hét kis véletlen – mellett premier előtti filmek is szép számmal szerepelnek, többek között a Krasznahorkai Balázs rendezte, Réder György által fotografált Hasadék vagy a Lőrincz Nándor – Nagy Bálint alkotópáros Legjobb tudomásom szerint című műve.
Ugyancsak a fesztivál nulladik naplán nézhetők meg a pandémiás helyzetre reagáló karanténfilmek, például Oláh Kata és Csukás Sándor Zuniverzum című kisfilmje, továbbá a Belvárosi mozi által télen meghirdetett karanténfilmes pályázat nyertes művei.
A fesztivál versenyprogramját szeptember 21-től, mintegy 25 órányi vetítési időben nézheti meg a közönség. Versenybe szállt két 2019-es világsikerű film is, a dél-koreai Élősködők és a francia Portré a lángoló fiatal lányról, a hazai mezőnyt pedig többek között Hajdu Szabolcs nagyvásznon még be nem mutatott Békeidő – operatőr Bántó Csaba -, Felméri Cecília Spirál – operatőr Réder György -, valamint a 2019-es fődíjas operatőr, Dobos Tamás által fényképezett Fűzfa című alkotások képviselik.