Belépő a babáknak a klasszikus zene világába

A komolyzenei szintér egyik legnagyobb kihívása, hogy miként lehet a fiatalabb generációkat hangversenylátogató közönséggé formálni. A Pannon Filharmonikusok munkatársai úgy gondolják, már a születésnél érdemes olyan útlevelet adni a babáknak, mellyel beléphetnek a klasszikus zene világába. Az Útlevél a zene világába nemcsak a közönség körében aratott sikert, hanem a PR szakmát is lenyűgözte.

A Pannon Filharmonikusok Útlevél a zene világába kampányának célja, hogy a gyermekek már újszülött kortól otthonosan mozoghassanak a zene világában. Kodály Zoltán szellemiségével összhangban meseszerűen illusztrált ingyenes kiadvány segítségével hívják fel a szülők figyelmét a zenei nevelés fontosságára. Az így létrejött babaútlevelet 2019 nyarától minden újszülött csecsemő díjmentesen megkapja Baranya, Somogy és Tolna megye kórházaiban, a Fejérdy Zsófia által létrehozott Promobox tartalmaként.

A kiadvány szövegét Graf Orsolya, a zenekar marketing- és kommunikációs vezetője készítette, a mesék rajzolt karaktereit pedig Ferling Szonja álmodta meg. Az útlevélben a zenekar által szervezett gyermekprogramok állomásai dokumentálhatók, melyek látogatását matricákkal és apró ajándékokkal jutalmazzák.

„Egy szimfonikus zenekar életében és a komolyzenei világban az egyik legnagyobb kihívás, hogy hogyan tudjuk a felnövekvő generációt hangversenylátogató felnőtté segíteni. A Pannon Filharmonikusoknál évek óta ennek szellemében fejlesztjük a programokat. Pocaklakó programunk keretében a kismamák ingyenesen látogathatják a koncertjeinket. A gyerekek zenéhez szoktatását később is az egész családra fókuszálva végezzük, a kicsiknek való programokat például olyan időben tartjuk, szombat délutánonként, amikor a szülők is ráérnek. Azért, hogy a legkisebbek is megtapasztalják, a hangversenylátogatás szabadidős tevékenység, és nem kötelező iskolai program. Fontos feladat számunkra, hogy a gyerekeket „kézen fogva” próbáljuk végigvezetni a különböző korosztályoknak szóló programjainkon. Így született meg az útlevél ötlete is, melynek segítségével tényleg szinte a születéstől fogva jelen lehetünk a gyermekek életében. A könyvecske fizikailag is úgy néz ki, mint egy útlevél, ugyanakkora a mérete, ugyanúgy lehet bele bélyegzőket gyűjteni, amikor egy-egy eseményre eljönnek a gyerekek. Természetesen az első időben ezzel elsősorban a szülőket tudjuk megszólítani, nekik kell megtenni az első lépést azzal, hogy elhozzák a kicsiket a programjainkra. Azzal, hogy az újszülöttek csomagjába kerül bele az útlevelünk, arra biztatjuk őket, hogy a legjobb ételek, pelenka, ellátás mellett a zene élményét is biztosítani akarja a gyermekének”

– emeli ki Graf Orsolya. Tavaly háromezer, idén várhatóan hat-hétezer csecsemőhöz jut majd el az útlevél.

Az Útlevél a zene világába kezdeményezéshez többlépcsős kommunikációs kampány is kapcsolódott, amit a Magyar Public Relations Szövetség a legjobb PR-munkákat elismerő Sándor Imre-díjjal jutalmazott.

„Először pályáztunk a díjra, és a tizenegy döntőbe jutott pályamunkából a miénk volt az egyetlen, amit nem pr- vagy reklámügynökség adott be. Nekem ezért is volt nagy büszkeség a díj. Kis csapat vagyunk, összesen négyen dolgozunk ezen a területen, mégis össze tudtunk rakni egy ennyire sikeres kampányt. A zsűri is elmondta, hogy ők azt is értékelték, ami a pr-nek szerintem alapvető feladata, hogy ne a pénzen múljon, hanem a kreativitáson és a tartalmon. Nem egy több száz millió forintos projektről beszélünk, csupán egymillió forintot költöttünk a kampányra, így ez a pr-szakma egyfajta esszenciájának is tekinthető. Amellett, hogy a Promoboxnak és külön az útlevélnek is számos megjelenése volt a sajtóban, egy interjúsorozatot is készítettünk a gyesen lévő zenészeinkkel. Ezt nyárra időzítettük, amikor nincsenek koncertek, viszont a közönség ekkor is szeretne rólunk hallani. A sajtókampány augusztusban indult, mielőtt elkezdődött volna az évad, utána pedig a műsorfüzetünkbe is bekerült, így a közönségünket értesítettük róla. A városban pedig közvetlen kommunikációt folyattunk a partnereinkkel és a fenntartóinkkal. A zenekarunk az imázsát többek között abból építi, hogy minőségi produkciókat kínálunk minden korosztálynak, emellett a társadalmi beágyazottságunk is kiemelten fontos. Ezért volt lényeges, hogy ebben a kampányban válogatás nélkül mindenkihez szóljunk. Bárkiből, aki ma megszületik, komolyzene-szerető ember válhat. Így a szülőkkel közös felelősségünk az, hogy erre az útra terelgessük a gyerekeket”

– mondta Graf Orsolya.

Megosztás: