Kicenzúráztak egy snittet a jól futó új magyar thrillerből

A rendszerváltás óta nem fordult elő, hogy elkészült, sőt, mozikba került  magyar filmet megváltoztassanak. Most ez is megtörtént. Kálomista Gábornak nem tetszett, hogy szerepelt a Kút című filmben.

Utoljára a rendszerváltás előtt fordult elő, hogy magyar filmet cenzúráztak. Most újra megtörtént: a Gigor Attila rendezte Kút című thrillerből egyik napról a másikra eltűnt egy jelenet, amelyben Kálomista Gábor producer volt látható.

Lapunk kérdésére több filmszínház üzemeltetője is megerősítette, a forgalmazó Vertigo Média szerdán írásban jelezte, hogy egy jelenetcsere miatt új kópiákat küldenek Gigor alkotásából, és a jövőben kizárólag ezt az új verziót vetítsék az amúgy már egy hete bemutatott filmből. A filmterjesztő cég nem magyarázta el a változtatás okát a moziknak.

A kópiacsere hallatán beültünk a moziba megnézni, vajon igaz-e a szakmában terjedő döbbenetes hír, és a már forgalmazott műből kivágtak egy kockát. Igen, valóban ez történt.

A filmből eltüntettek körülbelül 3 másodpercet, amely eredetileg nem sokkal a meghökkentő végkifejlet előtt volt látható.

A képkockán Kálomista egy tévé képernyőjén tűnik fel mint médiaszemélyiség, a Páholy című HírTV-s produkció egyik műsorvezetőjeként. A Kút cselekménye amúgy időben nehezen behatárolható, annyi biztos, hogy a nemzeti dohányboltok előtti időkben játszódik valahol a vidéki Magyarországon.

Az ügyről – mintha mi sem történt volna – senki sem nyilatkozik. Maga Kálomista azt állítja, hogy nincs álláspontja, jóllehet amikor megkerestük az ügyben, a múlt heti cikkünre utalva így szólt a telefonba:

Halló, itt Abszurdisztán!

A kópiacserében az sem gátolta meg az ügyben résztvevőket, hogy a Kútcímű filmet múlt csütörtök óta, vagyis a nyitóhéten mintegy hétezren látták már. Cikkünk témájával szorosan nem függ össze, de fontos megjegyezni, hogy ez igazán jó nézettségnek számít. A filmről szóló kritikát lapunk számára Fáy Miklós írta, és még olvasható a NOL-on.

Gigortól a múlt héten készült interjúnkban megkérdeztük, hogy vajon Kálomistát az Abszurdisztán metaforájaként használta-e a Kútban. A rendező válasza egyértelművé tette, számára nem Kálomista személye volt a lényeg, hanem a Páholy című tévéműsora és amit az képviselt, illetve, hogy egyfajta háttérként orientálja a nézőt, mivel Kálomista arca után rögtön hétszáz megfulladt migránsról való, szintén HírTV-s tudósítás következett. Elmondása szerint Gigor ezzel a párosítással azt szerette volna elérni, hogy egyértelmű legyen:

„Ülünk valahol a Kelet és a Nyugat között.”


Kálomista Gábor

Magát hangsúlyozottan jobboldalinak valló közszereplő, Magyarország egyik legnagyobb filmgyártója. Nagy hatalmú producer, akitől nagyon sokan függnek. Mozifilmek és tévésorozatok gyártása mellett menedzser-igazgatója a Thália Színháznak, illetve ő igazgatja a veszprémi kézilabdacsapatot is. A HÍR TV Páholy című műsorának állandó vendége volt. Nevéhez köthető a Marian Cosma-tragédiát feldolgozó Szíven szúrt ország, valamint a forgalmazási és marketinghiányosságok miatt elenyésző nézettségű Veszettek című film is. A köztévé állandó beszállítója, cége gyártja a Csak színház és más semmi, a Munkaügyek és a Hacktion sorozatokat is.


A cikk teljes terjedelmében a nol.hu felületén.

https://youtu.be/nOfUjJbt6sw

Megosztás: