Nyolcvanhárom éves korában elhunyt Gene Wilder amerikai színész és komikus, a Charlie és a csokoládégyár (1971), A producer (1967) című Mel Brooks-film és a Vaklárma (1989) sztárja.
Wilder, aki a filmtörténet legendás párosát alkotta Richard Pryor színésszel, a Connecticut állambeli Stamfordban lévő otthonában halt meg Alzheimer-kór következtében kialakult komplikációkban – adta hírül a színész családja.
Jordan Walker-Pearlman, Wilder unokaöccse azt mondta, a komikus azért tartotta titokban súlyos betegségét, hogy az őt Charlie-ként ismerő gyerekek ne az Alzheimer-kórral kapcsolják össze a hóbortos karaktert.
A sztár Jerome Silberman néven született Milwaukee-ban. Színi pályája a világot jelentő deszkákon kezdődött. Életét az a darab változtatta meg mindörökre, amelyben Anne Bancroft volt partnere. A színésznő akkoriban Mel Brooks rendezővel járt, akivel Wilder jó barátságba került.
Brooks kapcsolatai révén kapta első filmszerepét is, a Bonnie és Clyde című krimiben alakította a bűnöző páros által elrabolt temetkezési vállalkozót. A rendezővel forgatott első közös filmje, A producer 1967-ben hatalmas siker lett, Wildert Oscar-díjra is jelölték a legjobb mellékszereplő kategóriájában. Gyáva nagydumást játszott a Kezdjétek a forradalmat nélkülemben (1970), cukorkagyárost a Charlie és a csokoládégyárban (1971), egy fiatal bárányba beleszerelmesedett orvost a Minden, amit tudni akartál a szexről (1972) című Woody Allen-filmben.
Az 1974-ben készült Az ifjú Frankenstein meghozta neki a következő Oscar-jelölést, igaz nem a színészi munkáért, hanem a legjobb adaptált forgatókönyvért járót, amit egyébként Brooksszal együtt írtak meg.
Richard Pryorral a filmtörténet legendás párosát alkották, mint Stan és Pan vagy Bud Spencer és Terence Hill. 1976-ban álltak először együtt a kamerák elé a Száguldás gyilkosságokkal című bűnügyi burleszkben, és a hatalmas bevétel a sikeres munkakapcsolat kezdetét jelentette.
Együttműködésüknek olyan vígjátékokat köszönhetünk, mint a Dutyi dili (1980), a Vaklárma (1989), a Folt a zsákját (1991). Wilder és Pryor duója annak ellenére lett népszerű, hogy az összhangot csak a közös munka során találták meg, a magánéletben viszonyuk inkább hűvösnek volt nevezhető.