A Lockheed Martin és a NASA sikeresen tesztelték az X-59 szuperszonikus repülőgépet
A Lockheed Martin Skunk Works® együttműködve a NASA-val sikeresen végrehajtotta az X-59 szuperszonikus repülőgép első felszállását. Ennek a forradalmi, csendes szuperszonikus gépnek a célja, hogy megreformálja a kereskedelmi légi közlekedést, és lehetővé tegye a gyorsabb utazásokat, miközben minimalizálja a hangrobbanást.
Az X-59 első tesztrepülése
Az X-59 a Lockheed Martin Skunk Works létesítményéről Palmdale-ben, Kaliforniában szállt fel, és a repülést követően NASA Armstrong Flight Research Center-be, Edwards-be landolt. A repülőgép a tervekkel összhangban teljesítette a küldetést, megerősítve az első repülési jellemzőit és légadatok teljesítményét, miközben biztonságosan leszállt új otthonában.
„Nagyon izgatottak vagyunk, hogy sikeresen végrehajtottuk az X-59 első repülését” – mondta OJ Sanchez, a Lockheed Martin Skunk Works alelnöke és vezérigazgatója. „Ez a repülőgép a közös csapatunk innovációját és szakértelmét bizonyítja, és büszkék vagyunk arra, hogy a csendes szuperszonikus technológia fejlesztésének élén állunk.”
A csendes szuperszonikus repülés forradalma
Az X-59 egyedülálló szuperszonikus repülőgép, amelyet kifejezetten arra terveztek, hogy képes legyen szuperszonikus sebességgel repülni, miközben a hangrobbanást „lágy puffanássá” csökkenti. Ezzel az új technológiával az X-59 célja, hogy leküzdje az egyik legnagyobb akadályt a szuperszonikus kereskedelmi légi közlekedés előtt: a zajt. A szuperszonikus repülőgépek fölötti légi tilalom jelenleg elsősorban a zajszennyezésre vonatkozó aggályok miatt létezik, különösen a szárazföldek felett.
A Lockheed Martin és a NASA közös munkájának eredményeként az X-59 sikeres fejlesztése és repülési tesztelése új, adat-alapú zajtoleranciákat hozhat létre, amelyek lehetővé teszik a szuperszonikus repülést szárazföldek felett is. Ez előkészíti az utat egy új szuperszonikus repülőgép-generáció számára, amely képes lesz kétszer olyan gyorsan közlekedni, mint a mai gépek, miközben hatékonyan és fenntartható módon szállítja az utasokat és az árut.
A szuperszonikus technológia jövője
„Az X-59 az amerikai találékonyság szimbóluma. Az amerikai szellem határtalan. Ez része a DNS-ünknek: a vágy, hogy messzebbre, gyorsabban, és még halkabban menjünk, mint bárki valaha. Ez a munka fenntartja Amerika vezető szerepét a repülés területén, és potenciálisan megváltoztathatja azt, ahogyan az emberek repülnek” – mondta Sean Duffy, a NASA ideiglenes adminisztrátora.
A Skunk Works folytatja az X-59 első repülési tesztkampányát, szoros együttműködésben a NASA-val, hogy a következő hónapokban bővítsék a gép repülési teljesítményét. A tesztelési folyamat részeként az X-59 első szuperszonikus repülései is megtörténnek, amelyek során a repülőgép eléri az optimális sebességet és magasságot a csendes hangrobbanás létrehozásához.
A Lockheed Martin elkötelezettsége az innováció mellett
Ez az eredmény bizonyítja a Lockheed Martin elkötelezettségét a repülés határainak kitolásában, és elkötelezettségét abban, hogy olyan élvonalbeli megoldásokat hozzon létre, amelyek meghatározzák a jövő repülését. A szuperszonikus technológia, amely már most is rengeteg lehetőséget rejt, forradalmasíthatja a globális légi közlekedést, és új irányokat adhat a jövő repülőgépeinek fejlesztésében.
Lockheed Martin: Az innováció vezetője
A Lockheed Martin egy globális védelmi technológiai vállalat, amely az innovációt és tudományos felfedezéseket hajtja előre. Az összes területen alkalmazott küldetési megoldások és a 21. századi biztonság víziója felgyorsítja az átalakító technológiák szállítását, hogy azok, akiket szolgálunk, mindig egy lépéssel előrébb járjanak. További információkért látogasson el a Lockheed Martin hivatalos weboldalára.





