Shakira nemcsak rekordokat döntött – a gazdaságot is felpörgette turnéjával Latin-Amerikában
Több mint 1,3 millió rajongó, teltházas stadionok, gazdasági fellendülés és történelmi mérföldkövek: Shakira „Las Mujeres Ya No Lloran” turnéja új korszakot nyitott a latin zenei világban – és azon túl is.
Egy ikon visszatér – és történelmet ír
A kolumbiai születésű világsztár, Shakira soha nem látott sikersorozattal zárta turnéja latin-amerikai szakaszát. A „Las Mujeres Ya No Lloran” turné utolsó állomásán, Medellínben két egymást követő, telt házas koncerttel búcsúzott a régiótól – és ezzel ő lett az első latin női előadó, aki megszerezte a Billboard Top Tours listájának első helyét.

A koncerteken Shakirához olyan sztárok csatlakoztak, mint Maluma, Carlos Vives és Luis Fernando Ochoa, akik a közös slágerek különleges verzióival varázsolták el a közönséget.
Divat, tánc, energia – és exkluzív ékszerek
Az előadásokat nemcsak zeneileg, hanem látványban is magasra tette a lécet: Shakira a show alatt többször is ruhát váltott, és olyan világhírű tervezők darabjaiban lépett színpadra, mint Zuhair Murad, Versace, Guarav Gupta vagy Jawara Alleyne. Az ékszereket a Tiffany & Co. Elsa Peretti® kollekciójából válogatták, kizárólag számára tervezve.
A repertoár olyan globális slágereket sorakoztatott fel, mint a „Hips Don’t Lie”, a „She Wolf”, a „Waka Waka” vagy a klasszikus „Antología”, de a turné névadó, Grammy-díjas albumának dalai – például a „Session 53”, a „TQG” és a „Te Felicito” – is felcsendültek.
Teltház mindenhol – és nemcsak a stadionokban
A turné február 11-én indult Rióban, majd 25 stadionkoncerttel folytatódott Latin-Amerika 11 városában. A legnagyobb teljesítményre Mexikóvárosban került sor, ahol Shakira hét egymást követő telt házas koncertet adott – ilyen bravúr korábban még senkinek sem sikerült ezen a helyszínen.

Shakira Kolumbiában is történelmet írt, hiszen ő lett az első előadó, aki az ország hat különböző stadionjában lépett fel – ezzel egyedülálló rekordot állítva fel.
A koncertgazdaság: turné, ami pénzt is hoz
A turné nemcsak zenei, hanem gazdasági siker is lett. Mexikóban 455 ezer rajongó vett részt az Estadio GNP Seguros stadionbeli koncerteken. A mexikói turisztikai minisztérium szerint a szállodák kihasználtsága 66%-ra emelkedett, ami 5%-kal több a megszokottnál.
Kolumbiában az eseménysorozat több mint 18 500 munkahelyet teremtett, míg a szállodai kapacitások olyan városokban, mint Barranquilla, Bogotá és Medellín, 95%-os kihasználtságot értek el.

A turné hatására 47%-kal emelkedett a szálláskeresések száma és 41,5%-kal nőtt a repülőjegyek iránti kereslet az olyan platformokon, mint a Despegar. Argentínában a koncertekre irányuló keresések 400%-kal ugrottak meg, ami világosan mutatja: Shakira iránt továbbra is hatalmas az érdeklődés.
Amerika következik – Wyclef Jean is csatlakozik
Shakira május 13-án Észak-Amerikában folytatja turnéját, elsőként Charlotte-ban, a Bank of America Stadionban. A sorozat olyan városokat érint majd, mint Montreal, Detroit, Orlando, Phoenix, Los Angeles és Las Vegas.
A rajongók izgatottan várják a különleges vendégfellépéseket: Wyclef Jean is csatlakozik több állomáson, és közösen adják elő az ikonikus „Hips Don’t Lie” című dalt.

A hatalmas kereslet miatt duplakoncerteket hirdettek meg New Jerseyben (MetLife Stadium) és Miamiban (Hard Rock Stadium) is.
És még nincs vége
Az észak-amerikai turnét követően Shakira visszatér Mexikóba, ahol 13 újabb koncertet ad, hogy kielégítse a régió rajongóinak lelkesedését. A Latin-Amerika számára legendává vált énekesnő bebizonyította: a zene, ha szívből jön, nemcsak a lelkeket, hanem egész városokat képes megmozgatni – és fellendíteni.
Shakira tehát nemcsak színpadon uralkodik – hanem a közönség szívében, és a városok gazdaságában is.