Ladányi Jancsó Jákob Élő kövek című rövidfilmje bekerült a 75. Berlini Nemzetközi Filmfesztivál (Berlinale) hivatalos rövidfilmes versenyprogramjába. Az alkotás főszereplői a Berlinalén korábban a legjobb színésznő díját elnyerő Kizlinger Lilla, valamint Schilling Árpád színházi rendező – közölték a film készítői hétfőn.
A Berlinale a világ egyik legrangosabb filmfesztiválja, ahol évről évre a legkiemelkedőbb alkotásokat mutatják be. A filmes seregszemlét idén február 13. és 23. között rendezik meg a német fővárosban.
A film története egy fiatal nő és terapeutájának üléseit jeleníti meg egy, a várostól távol fekvő rehabilitációs központban. A történet szerint a nő kezdetben nehezen nyílik meg, az idősebb férfi szakember végül egy lovasterápián keresztül nyeri el a lány bizalmát. Ahogy a lány megnyílik, elmosódnak a határok a terapeuta és páciense között, és kapcsolatuk egyre intimebbé válik.
Az alkotás a Filmsquad gyártásában a Freeszfe és a Filmakademie Wien közreműködésével készült. A film executive producere Tarr Béla, producere Major István, kreatív producere Gül Togay, co-producerei Berecz Márton, Fátyol Hermina és Román Zsuzsa. Operatőre Fillenz Ádám, vágója Csurka László-Csongor, látványtervezője Tasnádi Zsófia, zeneszerzője Szászi Petra, hangmérnöke Kerekes Gábor, casting directora Fátyol Hermina. A filmet Ladányi Jancsó Jakob írta és rendezte.
Ladányi Jancsó Jákob 2022-ben készült rövidfilmje, Az elveszíthető dolgok szeretete elnyerte a Legjobb rövidfilm díját a 10. Friss Hús Nemzetközi Rövidfilmfesztiválon.
2023-ban beválogatták első játékfilmes tervét a Talents Sarajevo Pack & Pitch programjába, majd 2024-ben Cristian Mungiu forgatókönyv-fejlesztési programjába is. Évek óta közreműködik Tarr Béla workshopjain, jelenleg pedig Ruben Östlund készülő játékfilmjében dolgozik mint casting director.
Ladányi Jancsó Jákob pszichológiai tanulmányokat végzett a berlini Freie Universität-en. 2019-ben felvételt nyert a budapesti Színház- és Filmművészeti Egyetem filmrendezői MA szakára, diplomáját végül a Filmakademie Wien-en és a Freeszfe-n szerezte meg. Mesterképzésének záródolgozata a „Rendezők és színészek közötti együttműködés” címet viselte, amely a rendező és a színész közötti kapcsolat különböző aspektusait vizsgálta, beleértve a hipnoterápia és a színészvezetés közötti gyakorlati párhuzamokat is