Juronics Tamás: A szerelemmel foglalkoztam a legtöbbet

Szatmári Róbert Enyhe katarzis című műsorában ezúttal Juronics Tamás, a Szegedi Kortárs Balett igazgatója volt a vendég, vele beszélgetett. Az interjú apropóját Juronics legújabb rendezése, Puccini Pillangókisasszonya adta, melynek szegedi bemutatója után most először nyilatkozott hosszabban a művész.

Itt a teljes beszélgetést megnézheted:

Juronics a beszélgetés elején elmesélte, hogy milyen sűrű időszakot tudhat maga mögött, hiszen a Pillangókisasszony próbái mellett két másik bemutatója is volt az ősz folyamán.

A darab értelmezéséről szólva kiemelte, hogy Puccini zenei világában a szerző erősen meghatározza a színpadi játékot, így a rendezőnek viszonylag kevés a mozgástere.

A szerelem témáját azonban Juronics ebben a darabban is fontosnak tartja, és a beszélgetés során kifejti, hogy szerinte a szerelem megfogalmazhatatlan és folyamatosan változó érzés.

Juronics alkotói folyamatában a zeneiség játssza a főszerepet; szerinte a zene és a tánc szorosan összefügg, a táncosoknak azt kell sugallniuk a nézőknek, mintha a zene a lelkükből szólalna meg.

Az interjúban szó esik a kortárs tánc és a balett közötti különbségekről is: míg a klasszikus balett konzervatív műfaj, addig a kortárs tánc folyamatosan megújul.

A Szegedi Kortárs Balett példaértékű ebből a szempontból, hiszen rengeteg előadást játszanak belföldön és külföldön egyaránt, és produkcióik nagy sikert aratnak a közönség körében.


Puccini Pillangókisasszonya (Madama Butterfly) egy szívszorító opera, amely a szerelem, árulás és kulturális különbségek tragikus történetét meséli el.

Rövid történet:

Az opera Japánban, a 20. század elején játszódik. Egy amerikai haditengerész, Pinkerton ideiglenes házasságot köt egy japán gésával, Cso-cso-szánnal (Pillangókisasszony). A fiatal lány őszintén beleszeret Pinkertonba, és feladja családját, vallását, sőt kultúráját is, hogy a férfi felesége lehessen.

Pinkerton azonban nem veszi komolyan a házasságot, és hamarosan visszatér Amerikába, ahol másik nőt vesz feleségül. Cso-cso-szán, aki hűségesen vár rá, mindeközben egy kisfiút szül, aki Pinkerton gyermeke.

Évek múlva Pinkerton visszatér Japánba új amerikai feleségével, hogy elvigyék a fiút. Cso-cso-szán összetörik, amikor rájön, hogy a férfi elárulta, és a reményei hiábavalók voltak. Méltóságát megőrizve búcsút vesz gyermekétől, majd szamurájkarddal véget vet életének.

A korábbi beszélgetések gyűjteménye

A legfrissebb cikkek tánc témában

Megosztás: