A Szerk. avatar
2024. október 20. /
,

Automatizmusok tervezése profik módjára – így csináld!

Az automatán vezérelt munkafolyamatok ma már a mindennapi életünkben is jelen vannak, sokszor úgy kerülünk velük kapcsolatba, hogy nem is tudunk róluk.

Vállalkozóként pedig mondhatni kötelező, hogy amit csak lehet, automatizálj – már persze ha versenyben akarsz maradni a konkurenciával.

Ez lenne a jövő?

A jó hír, hogy ehhez ma már nem kell senior programozónak lenned, és elfelejtheted azt a “rémálomszerű” képet is, amit a filmekben gyakran látni, hogy az informatikusok egy óriási képernyőn böngészgetnek a végeláthatatlan kódsorok között.

A nagyszerű MiniCRM szoftverrel könnyedén tervezhetsz remek automatizmusokat, amik hihetetlen mértékben megkönnyítik a mindennapi munkát.

Mire jó egy automatizmus?

Mint fentebb említettük, biztosan te is belefutottál már egy-egy automatizmusba, hiszen az online világban egyre elterjedtebbek. Vegyünk egy nagyon egyszerű, hétköznapi példát: rendelsz valamit egy webshopból.

Amint rákattintottál a “Megrendelés” gombra, szinte biztos, hogy pár perccel később már landolt is a postafiókodban egy “Köszönjük a rendelésedet” kezdetű e-mail. Majd ugyanilyen leveleket kapsz később is, amiben tájékoztatnak a csomag feladásáról, valamint a várható kézbesítésről.

Ezeket a leveleket is mind automatizmusok küldik, hisz azt ugye te sem gondolod komolyan, hogy 2024-ben “ügyfélszolgálatos Gizike” kézzel pötyögi be és küldi el neked (meg az összes többi vásárlónak) az e-maileket? Még akkor sem, ha az ő neve szerepel ott az aláírásban. Az automatizmus dolgozik helyette, miközben Gizike koncentrálhat például a telefonhívásokra és a reklamációk kezelésére.

Hogyan tervezz lead nurturing automatizmusokat?

A potenciális érdeklődőkből a legtöbb esetben nem lesznek azonnal vásárlók, hanem úgymond “gondozni” kell őket, ösztönözni arra, hogy végighaladjanak az értékesítési tölcséren.

Az érdeklődés fenntartásában pedig rengeteget segítenek az automatizmusok például a jókor kiküldött, személyre szóló ajánlatokat tartalmazó e-mailekkel, hasznos tartalmakkal, akciókkal, stb.

De hogyan is tervezz ehhez automatizmusokat? Nézzük meg a folyamatot dióhéjban:

  1. Először is gondold végig, pontosan mit szeretnél! Ismerd meg a teljes ügyfélutat, kategorizáld az érdeklődőket, vedd sorra, milyen szoftverekre, eszközökre akarsz támaszkodni.
  2. Most készítsd el mindezt vizuális formában! Akár papíron, akár digitálisan, csinálj egy nagy folyamatábrát, ahol minden lépést feltüntetsz.
  3. Delegáld a munkafolyamatokat! Beszéld át a tervet a kollégákkal és oszd ki a feladatokat: ki felel a grafikai dolgokért, ki írja meg az e-mailek szövegeit, ki kezeli a közösségi médiát, stb.
  4. Most készítsd el magát az automatizmust. Ha mindent megterveztél, ez a része már nem is lesz nehéz.
  5. Tesztelj! Ugye tudod, hogy csak az nem hibázik, aki nem dolgozik? Szinte biztos, hogy lesznek kisebb-nagyobb hibák, ezért mielőtt élesítenéd az automatizmust, teszteljetek le minden lehetséges kimenetelt.

Végezetül még valami: ne feledkezz meg a mérésről, hogy kiderüljön, sikeres lett-e a fejlesztés.

Megosztás: