Az automatán vezérelt munkafolyamatok ma már a mindennapi életünkben is jelen vannak, sokszor úgy kerülünk velük kapcsolatba, hogy nem is tudunk róluk.
Vállalkozóként pedig mondhatni kötelező, hogy amit csak lehet, automatizálj – már persze ha versenyben akarsz maradni a konkurenciával.
Ez lenne a jövő?
A jó hír, hogy ehhez ma már nem kell senior programozónak lenned, és elfelejtheted azt a “rémálomszerű” képet is, amit a filmekben gyakran látni, hogy az informatikusok egy óriási képernyőn böngészgetnek a végeláthatatlan kódsorok között.
A nagyszerű MiniCRM szoftverrel könnyedén tervezhetsz remek automatizmusokat, amik hihetetlen mértékben megkönnyítik a mindennapi munkát.
Mire jó egy automatizmus?
Mint fentebb említettük, biztosan te is belefutottál már egy-egy automatizmusba, hiszen az online világban egyre elterjedtebbek. Vegyünk egy nagyon egyszerű, hétköznapi példát: rendelsz valamit egy webshopból.
Amint rákattintottál a “Megrendelés” gombra, szinte biztos, hogy pár perccel később már landolt is a postafiókodban egy “Köszönjük a rendelésedet” kezdetű e-mail. Majd ugyanilyen leveleket kapsz később is, amiben tájékoztatnak a csomag feladásáról, valamint a várható kézbesítésről.
Ezeket a leveleket is mind automatizmusok küldik, hisz azt ugye te sem gondolod komolyan, hogy 2024-ben “ügyfélszolgálatos Gizike” kézzel pötyögi be és küldi el neked (meg az összes többi vásárlónak) az e-maileket? Még akkor sem, ha az ő neve szerepel ott az aláírásban. Az automatizmus dolgozik helyette, miközben Gizike koncentrálhat például a telefonhívásokra és a reklamációk kezelésére.
Hogyan tervezz lead nurturing automatizmusokat?
A potenciális érdeklődőkből a legtöbb esetben nem lesznek azonnal vásárlók, hanem úgymond “gondozni” kell őket, ösztönözni arra, hogy végighaladjanak az értékesítési tölcséren.
Az érdeklődés fenntartásában pedig rengeteget segítenek az automatizmusok például a jókor kiküldött, személyre szóló ajánlatokat tartalmazó e-mailekkel, hasznos tartalmakkal, akciókkal, stb.
De hogyan is tervezz ehhez automatizmusokat? Nézzük meg a folyamatot dióhéjban:
- Először is gondold végig, pontosan mit szeretnél! Ismerd meg a teljes ügyfélutat, kategorizáld az érdeklődőket, vedd sorra, milyen szoftverekre, eszközökre akarsz támaszkodni.
- Most készítsd el mindezt vizuális formában! Akár papíron, akár digitálisan, csinálj egy nagy folyamatábrát, ahol minden lépést feltüntetsz.
- Delegáld a munkafolyamatokat! Beszéld át a tervet a kollégákkal és oszd ki a feladatokat: ki felel a grafikai dolgokért, ki írja meg az e-mailek szövegeit, ki kezeli a közösségi médiát, stb.
- Most készítsd el magát az automatizmust. Ha mindent megterveztél, ez a része már nem is lesz nehéz.
- Tesztelj! Ugye tudod, hogy csak az nem hibázik, aki nem dolgozik? Szinte biztos, hogy lesznek kisebb-nagyobb hibák, ezért mielőtt élesítenéd az automatizmust, teszteljetek le minden lehetséges kimenetelt.
Végezetül még valami: ne feledkezz meg a mérésről, hogy kiderüljön, sikeres lett-e a fejlesztés.