A Szerk. avatar
2024. október 19. /
,

Hogyan növeljük a vásárlói élményt webshoptulajdonosként?

Az elmúlt évtizedben a digitális fejlődésnek köszönhetően a zenei téren abszolút háttérbe szorult a webshopokban megrendelhető termékek népszerűsége. Mégis akad egy terület, amely előtérbe került az elmúlt néhány évben: ez pedig nem más, mint a hanglemezek gyűjtése.

Ennek az oka talán az lehet, hogy sokaknak elege lett a gyorsaságból, pörgésből, és visszavágynak a régi, nyugalmasabb időkbe.

Mire figyeljünk webshoposként?

A lemezgyűjtők és a régi időkre emlékező vásárlók olyan élményre vágynak a neten, amit egy üzletbe betérve is megtapasztalhatnak. Bár ezt igen nehéz visszaadni, mégis tehetünk néhány dolgot annak érdekében, hogy a webáruházunkba betérő nézelődőkből visszatérő vásárlók legyenek.

Az egyik ilyen tipikusan a szisztematikus márkaépítés. Az olyan nyomtatott ragasztószalag, mint amilyet a Webmaxx oldaláról is rendelhetünk, professzionalitást tükröz a vásárlóink számára.

Érdemes nagy hangsúlyt fektetni arra, hogy egyedi csomagolószalaggal lássuk el a megrendelt termékek dobozát, ezzel is magasan kitűnve a versenytársaink közül.

Vásárlói élmény fokozása

Figyeljünk arra, hogy webshopunk nagyon kényelmesen használható legyen a látogatóink számára. A kategóriaszerkezet legyen kellően egyértelmű és átlátható, a termékeknél minden fontos leírás szerepeljen, és a képek valóban informatívak legyenek.

Ne feledkezzünk meg a keresésről sem. Fontos, hogy a leendő vásárlók pillanatok alatt meg tudják találni azt, amit keresnek. Ehhez lényeges, hogy a keresési beállítások precízek legyenek, és akár csak egyetlen kifejezésre is eredményesen lehessen keresni weboldalunk felületén. Az akciók vagy egy-egy termék fogyása jól látható legyen, hiszen ezzel is hatékonyan növelhetjük a konverziót.

Könnyű legyen a rendelés leadása

A rendelés leadási módja egyszerű és kézenfekvő legyen. Gondoljunk arra, hogy a vásárlóink különböző korosztályból kerülhetnek ki, különösképpen igaz ez a hanglemezgyűjtőkre. Ez a célközönség nem feltétlenül csak a mai digitális kor szülötteit jelenti, bőven akad közöttük idősebb korosztály is. Érdemes hát úgy kialakítani a felületet, hogy a rendelés leadásának folyamata egyértelmű legyen.

Segítőkész telefonos ügyfélszolgálat

Egy segítőkész ügyfélszolgálat nagyon sokat jelent a vásárlók számára. Különösképpen akkor, ha valamilyen egyedi dolgot keresnek és nem találják a webshopunkban, de a rendelés elakadása esetén is gyakran csöröghet a telefonunk.

Ha módunk van rá, akkor tehát mindenképpen gondolkodjunk el egy telefonon is elérhető ügyfélszolgálaton, mert bár az e-mailes elérhetőség ma már alapvető, de azok a webshopok, akiktől telefonon is tudnak informálódni a vásárlók, rendszerint jobban teljesítenek.

Összességében tehát nagyon is sokat tehetünk azért, hogy vevőink elégedettek legyenek, érdemes a legapróbb részletekre is odafigyelni, ha minél több visszatérő vásárlót szeretnénk látni online üzletünkben.

Megosztás: