A Budapesti Corvinus Egyetem kutatóinak videográfiája kapta a legjobb film díját az Advances in Consumer Research fogyasztói kutatásokról szóló nemzetközi konferencián Párizsban, szeptember végén – tudatta a felsőoktatási intézmény vasárnap este.
A közlemény szerint Horváth Dóra, Bollók Máté és Cosovan Attila filmje a madármegfigyelővé váló kutatóról és a madármegfigyelésről, mint a kutatás metaforájáról szól.
Az angol nyelvű film a Lépj be: Az akadémiai világban való boldogulás madármegfigyelési perspektívája. Egy introspektív videokollázs címet kapta.
A nyilvánosan is elérhető videót innovatív szemléletéért, különleges perspektívájáért, a kutatói reflexió megjelenítéséért díjazták.
A közleményben idézték Horváth Dórát, a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing- és Designkommunikáció Tanszékének vezetőjét, aki elmondta, tervezőként a tereptárgyakat a madár reakcióinak megfelelően állítja be.
„Úgy kezelem őket, mint ügyfeleket, akik a jelenlétükkel szolgálnak ki engem. Ez mind arra késztet, hogy visszatérjek kutatói pozíciómba, és elgondolkodjak azon, hogyan közelítem meg a kutatást. Ugyanaz a forgatás folyamata, a kamerák beállítása, mint ahogyan a valósághoz viszonyulok kutatóként”
– fogalmazott.
A konferencián a Budapesti Corvinus Egyetem csapata három innovatív, kapcsolódó megjelenéssel, hét szerzővel képviseltette magát. A film mellett megjelentek egy a fogyasztói döntéshozatal adatvizualizációjáról szóló fotósorozattal és egy kutatói reflexióra építő workshoppal is.
Az Association for Consumer Research a fogyasztói magatartás és marketingkutatás egyik szervezete.
Az általuk évről évre megszervezett konferencia a szakterület leggyakrabban használt módszerei és megközelítései mellett hangsúlyt fektet a legújabb innovatív megközelítések és módszertanok megjelenítésére.