Hogyan lehet sikeres egy film az online térben is?

Napjainkban már milliónyi filmet találunk a neten, ezért az esti mozizáshoz nehezebb alkotást választani, mint valaha. Hogyan lehet valóban sikeres egy film az online világban? Mire szükséges figyelni azon kívül, hogy a mű színvonalas legyen? Az alábbiakban pontosan ezeknek a kérdéseknek járunk utána!

A megfelelő platformon kell megjelennie

A népszerű streaming szolgáltatók jellemzően a filmek vetítési jogait vásárolják meg, de akár a megtekintések száma után is fizethetnek. Érdemes tehát felvenni a kapcsolatot a szolgáltatókkal, és több árajánlatot is kérni, hogy eldönthessük, melyik a legkedvezőbb számunkra. Persze akár saját kezűleg is kiadhatjuk az alkotásunkat, viszont így rengeteg nézőtől és bevételtől eshetünk el – különösen akkor, ha még nem szereztünk kellő hírnevet a szakmában.

Még kimagasló alkotás esetén is fontos a profi marketing

A tartalommarketing az egyik legfontosabb része a sikernek. Ugyanis látványos trailerek és bizalomgerjesztő interjúk, illetve hírek nélkül az alkotásunk könnyen elveszhet a többi film sűrűjében. Akárcsak a zene-, úgy a filmiparban is nélkülözhetetlenek a marketing kampányok, melyekkel felhívhatjuk a nézők figyelmét a produkciónkra.

Még a premier után is érdemes rendszeresen cikkeket és videókat megjelentetni. Keresőoptimalizálás segítségével például számos emberrel megismertethetjük a filmünket. Készíthetünk tartalmakat a “10 legjobb 2024-es romantikus film” vagy “10 új magyar film, melyet mindenképp látnod kell” címmel is, ezen cikkekben pedig természetesen a sajátunkról is beszámolhatunk – ebben célszerű tapasztalt SEO ügynökség segítségét kérni.

A tudatos kapcsolatépítés aranyat ér

Filmünkkel tanácsos minél több fesztiválra benevezni, illetve számos kritikust vagy influencert is megkeresni. Ha az alkotásunk kiforrott, azaz megfelelő forgatókönyvvel és színészekkel rendelkezik, a háttérmunkáról pedig igazi szakértők gondoskodtak, akkor pozitív visszajelzésekre számíthatunk. Ne feledjük, hogy a filmek pontszáma még mindig az egyik legfontosabb döntési tényező a nézők körében.

Amennyiben akár neves kritikusok is beszámolnak az alkotásunkról, vagy híres rendezők és színészek is szívesen ajánlják, azzal máris nyert ügyünk van. Martin Scorsese, a világhírű rendező egy interjújában például Jancsó Miklós műveit méltatta, különösen a Szegénylegények c. filmjét. Egy ilyen ajánlás ma garantáltan több tízezer nézőt hozhat számunkra, de a népszerű filmes bloggerek és vloggerek is sokat segíthetnek.

Dolgozzunk együtt filmmarketingesekkel!

A filmek népszerűsítésére és értékesítésére szakosodott csapatok már a pre-production, azaz előkészítési szakasztól segítik a munkánkat. Elkészítik a produkciónkkal kapcsolatos grafikai anyagokat és a weboldalunkat, továbbá a közösségi médiában és az offline térben is promózzák a filmünket. Így nekünk már “csak” egy jó filmet kell összehoznunk, viszont minden másról a marketingesek intézkednek.

A keresőoptimalizálásból azonban mi is kivehetjük a részünket, ha beiratkozunk egy intenzív, személyre szabott SEO képzésre. Így akár házon belül is elkészíthetjük a weboldalunk szövegét és a cikkeinket is. A forgatókönyvíróval és a filmes stáb többi tagjával készített interjúkat szintén optimalizálhatjuk, hogy minél több felhasználót elérjünk a Google-ben és egyéb keresőmotorokban is.

Egy film csak akkor lehet sikeres az online térben, ha professzionális marketing áll mögötte, illetve a megfelelő streaming platformon jelenik meg. Már a film első képkockáinak leforgatása előtt ajánlott szakemberekkel egyeztetni, akik közreműködnek abban, hogy a produkciónk eladható és népszerű legyen. Tegyünk meg mindent a cél érdekében, hiszen ma már egy jó film önmagában nem feltétlenül elég a sikerhez!

Megosztás: