A Napfogyatkozás című film rövid története:
Vittoria véget vet Riccardóval való hosszú és kiüresedett kapcsolatának, és magára marad a fullasztóan meleg római nyárban. Fáradt, megalázott, csalódott.
Anyja keresése közben vetődik el a tőzsdére, ott ismeri meg Pierót. A fiatal bróker épp az ő ellentéte: energikus, cinikus, magabiztos. Vittoriát pontosan a mássága vonzza, a szeretője lesz.
A két világ, a két értékrend között azonban teljes a kommunikációképtelenség. Az utolsó randevúra egyikük sem megy el. A napfogyatkozástól homályba borult utcán hiába várjuk őket…
Az 1962-ben készült 118 perces olasz-francia drámának nem csak a szereposztása kiváló, de rendezője is világhírű szakember: Michelangelo Antonioni, aki 62-ben a zsűri különdíját kapta a cannes-i filmfesztiválon.
A Napfogyatkozás című filmet ma este, azaz szeptember 7-én láthatod a Dauna Televízió csatornáján 21 óra 30 perces kezdettel. A filmet megnézheted a videa.hu oldalán is.
Írta, aki látta: „Antonionit a rendkívüli szépérzéke miatt érdemes nézni.”
Ha szeretnél a legfrissebb ma esti filmajánlónkról értesülni, akkor mentsd el ezt a linket, ezen mindent megtalálsz: https://librarius.hu/tag/film-ma-estere/. A legtöbb ajánlott filmünk megnézhető az interneten is, tehát ezen a linken valójában egy egész nagy filmtárat találsz.
Michelangelo Antonioni filmrendező életművéről:
Michelangelo Antonioni (1912–2007) olasz filmrendező, a modern filmművészet egyik legnagyobb alakja. Munkáira jellemző a vizuálisan kifinomult stílus, a történetvezetés minimalizmusa és a lélektani mélységek feltárása. Filmjei gyakran az elidegenedés, a kommunikációs nehézségek és a társadalmi válságok témáit boncolgatják.
Leghíresebb alkotásai közé tartozik Az éjszaka (1961), A kaland (1960) és A napfogyatkozás (1962), amelyek az emberi kapcsolatok kiüresedését ábrázolják. Nemzetközileg is elismert filmje, A nagyítás (1966), a modern világ szkepticizmusát és bizonytalanságát vizsgálja, míg A szakítópróba (1970) az amerikai társadalom kritikus képe.
Antonioni stílusa merész, kevés párbeszéddel, hosszú beállításokkal és vizuálisan erős képekkel dolgozott, befolyása pedig a mai napig érezhető a filmművészetben.