Szenzációs magyar siker: Hodován Milán filmzenéje a Cannes-i Filmfesztiválon!

A magyar zeneszerző a legjobb eredeti filmzene díjat nyerte a lisszaboni Filmapalooza fesztiválon swapID-hoz készített alkotásával, így a szcéna nemzetközi résztvevői előtt mutatkozik meg a Cannes-i Filmfesztiválon.

Hodován Milán, Zeneakadémián végzett zeneszerző 5 éve dolgozik Szatmári Andie rendezővel a 48 Hour Film Project évről évre több, mint 130 országban rendezett versenyén. Ő írta meg a rendező “Birds on the Catwalk”, “Tat Tvam Asi” és a “swapID” kisfilmjeinek zenéjét.

A swapID-t, a Beyond Borders holland-magyar koprodukciós stábja keltette életre mindössze 48 óra alatt 2 országban egyszerre forgatva. Szatmári Andie és Gido Krom egy testcserélő applikáció disztópikus történetét vitték filmvászonra, morális kérdésekkel és a modern technológia etikai aspektusaival fűszerezve. A tudat marad, a test változik. Ezzel veti fel a kérdéseket a renedzőpáros, hogy meddig tart a tudat, milyen hatással van a környezetére, vagy hogy számít-e, hogy milyen testben van.

A kisfilm Eindhovenben a legjobb film díjat nyerte, ami egyenesen az idén Lisszabonban megrendezett Filmapalooza fesztiválra juttatta a csapatot. Itt a résztvevő városok közül a világ legjobb 10, 48 óra alatt elkészített alkotása került kiválasztásra, köztük a swapID is, így a Cannesi filmfesztivál (versenyprogramján kívül,) a Short Film Cornerben kerül vetítésre.

A film zeneszerzője: Hodován Milán, a filmhez komponált művével több, mint 130 film közül nyerte el a Filmalapooza legjobb eredeti filmzene díját.

A forgatás egyszerre zajlott Budapesten és Amszterdamban is, így a zeneszerző a verseny kezdetekor kiutazott Hollandiába, hogy az Aga Aga professzionálisan felszerelt stúdiójában az utómunkával foglalkozó divízió összhangban tudjon dolgozni.

“A környezetváltozás, ha nem a megszokott helyen vagyok mindig jót tesz az alkotásnak. Új impulzust adott a város, az, hogy a szünetekben elmehettem a Johan van Hasselt csatorna partjára nézelődni.

A két szintes épületben a vágó (Czeróczki Mór), az utómunka folyamat vezetője (Siemen Versloot) a grafikus , motion designer (Carla Morales) és én dolgoztunk, ahol a kollektív fókusz egy intenzív, motivált és egyszerre nyugodt légkört teremtett.” – mesélte Hodován Milán

A hangzásvilág az eltérő helyszíneket és látvány világokat hivatottak megkülönböztetni. Az elektronikus hangszerek, cajon, szintetizátorok és vonósok alkotta zenei képekben bizonyos helyeken a trap beatkészítés stílusjegyei lelhetőek, a diegetikus részeknél pedig a techno jellemvonásai tűnnek fel.

A folyamat nagyon gyors reakciót, fluid munkafolyamatot és az idővel való virtuóz gazdálkodást kívánta meg.

A Cannes-i Filmfesztivál kiváló lehetőség arra, hogy a világ minden tájáról érkező filmrajongók és szakmabeliek megismerhessék Hodován Milán a swapID-ban teremtett vibráló zenei világát.

Az alkotó már most újabb filmek zenéin dolgozik, ezek mellett a Rácz Frigyes rendezte és Szatmári Andie gyártásvezetésével készült Love, Cherish Obey című kisfilm zenéjét szintén Hodován Milán készítette Takács Dorina (Дeva) énekesnővel együtt.

Magyarországi bemutatójára a budapesti XII. Friss Hús Budapesti Nemzetközi Rövidfilm Fesztiválon a Puskin Moziban kerül sor 2024. május 30. és június 5 között.

Írta: Turjányi Lilla

A legfrissebb filmes hírek

Megosztás: