Előfordul, hogy hiába rendelkezik egy cég a megfelelő minőségű termékekkel, amelyekre kereslet is van és az áraik is versenyképesek, sőt az ügyfélkezelés, a vásárlási folyamat is megfelelő, mégsem sikerül áttörést elérniük a piacon.
Mi lehet az oka annak, hogy ennek ellenére nem nőnek az eladások, pedig az online marketingre, fizetett hirdetésekre is költenek? Érdemes megvizsgálni az alkalmazott stratégiát, valamint a részletekbe menően elemezni az elért eredményeket, hiszen hozzáértéssel és megfelelő optimalizálással befolyásolni lehet az eredményességet.
Amennyiben Te magad nem rendelkezel megfelelő tudással, megbízhatsz szabadúszó szakembereket vagy egy ügynökséget a feladattal, a PPC marketingben kérheted az Adlab segítségét. Mit fejez ki a hozzáértők által nagyra tartott minőségi mutató, és hogyan befolyásolja az eredményeket? Vajon hogyan érhetünk el filmekbe illő sikereket?
A beszédes minőségi mutató
A digitális jelenlét ma már kikerülhetetlen a legtöbb vállalkozás számára, akár termékek kereskedelmével, akár szolgáltatások nyújtásával foglalkozik. Annak érdekében, hogy e téren sikereket könyvelhessenek el, megfelelő stratégiára, az online marketing alkalmazására van szükség.
Az organikus forgalom növekedését a keresőoptimalizálás segíti, azonban ez egy hosszú távú folyamat, azonnali eredményeket a fizetett hirdetésekkel lehet elérni. Annak érdekében azonban, hogy ne csak a pénzt égesd el, nagy hangsúlyt kell fektetni a mérésekre és az elemzésre, illetve ezek alapján az optimalizálásra.
A Google Ads hirdetések keresési kampányai esetében a minőségi mutatóról sok szó esik, ugyanis ez az a mérőszám, amely az optimalizációt, az eredményességet segíti, alkalmas a hirdetések minőségének összhasonlítására. Meghatározza, hogy mennyit kell egy kattintásért fizetni, illetve a találati oldalon hol jelenik meg a hirdetés, továbbá hogy a versenytársak mennyit fizetnek egy kattintásért. Hasznos akkor is ismerni, ha nem Te végzed a hirdetéskezelést.
Kulcsszavak és minőségi mutató
Az elsődleges kulcsszavak meghatározása rendkívül fontos az online marketing szempontjából, hiszen nemcsak a tartalmak készülnek erre optimalizálva, hanem a hirdetések is. Minél relevánsabb, annál értékesebb a keresőmotor szemében.
A kulcsszavakra megírt hirdetések minőségi mutatójának számításánál 3 fő tényezőt vesz figyelembe a Google, a várható átkattintási arányt (CTR), a hirdetés relevanciáját, valamint a céloldallal kapcsolatos élményt. Az egyazon kulcsszavakra megjelenő hirdetéseket a minőségi mutató alapján rangsorolja, illetve jeleníti meg, ami zsebre megy. Minél magasabb a pontszám, annál kevesebbet kell fizetni egy kattintásért.
Szerezz versenyelőnyt egy legális trükkel!
Nem kell mást tenni, mint tüzetesen ismerni és érteni a Google Ads működését, így ha versenyképes termékkel vagy szolgáltatással, továbbá releváns és jó hirdetésekkel rendelkezel, a taktika alkalmazásával kisebb összegért is előrébb kerülhetsz a kereső találati listáján, vagyis megelőzheted a versenytársakat.