Margaret Atwood kanadai írónő munkája, melyet kizárólag az Observerrel osztottak meg, Goya műveivel együtt lesz látható – írja a The Guardian.
Atwood új tiltakozó versét a háború hatásairól kedden mutatják be a Velencei Biennálén.
A vers, melyet a hétvégén kizárólag az Observerrel osztottak meg, több mint 200 művet kísér majd, köztük olyan festők művészetét, mint Francisco de Goya és Otto Dix. A kiállítás az emberi konfliktusok hiábavalóságát hangsúlyozza.
A híres kanadai írónő, a Szolgálólány meséje szerzője által írt vers A háború katasztrófái: Folytatás címet viseli, pusztulás, tűz és erőszak erőit idézi fel, olyan nyelvezettel, mely az érzelmi veszteség tapasztalatát a háború fizikai kárához hasonlítja.
Mennyi ember utazott messzire
a tűz és áramszünet helyére,
a szavak nélküli időbe.
Volt, ki túlélte,
de senki sem tér vissza
sértetlenül.
(Nyersfordítás)
A veszteség és sérülés látható és láthatatlan utóhatásait figyelembe véve, Atwood 84 évesen, lehangoló ítéletet mond: „Mindegyik halálos.”
Margaret Atwood versét, melyet kedden teljes egészében mutatnak be, Goya híres, 80 rézmetszetből álló sorozatának, a Los Desastres de la Guerra-nak (A háború katasztrófái) címét viseli, melyet 1810 és 1820 között fejezett be.
Egy kép a sorozatból, a Lo Mismo (vagy Azonos), szintén látható lesz a kiállításon, melyet egy befolyásos kanadai művészeti mecénás állított össze a Velencei Nemzetközi Művészeti Kiállítás 60. rendezvényével párhuzamosan, mely minden második nyáron megrendezésre kerül az olasz városban.