Ha vállalkozásunk olyan területen működik, ahol raktározásra is szükség van, akkor kiemelten fontos a rendszerezés. A kaotikus készletkezelés problémákat okoz, csökkenti a hatékonyságunkat és plusz időt igényel. Éppen ezért érdemes kidolgozni egy készletezési stratégiát: milyen termékeket, milyen mennyiségben, mennyi ideig raktározunk. A bonyodalmak elkerülése végett célszerű a hasonló tulajdonságokkal rendelkező árucikkeket kategorizálni és vonalkóddal is ellátni. Ez a gyors és egyszerű kereshetőséget teszi lehetővé.
Ha nagyobb raktárkészlettel dolgozunk vagy igazán profi és gördülékeny munkamenetet szeretnénk, akkor jó, ha nyitunk az automatizált folyamatok felé. Azok a vállalatirányítási rendszerek, melyekben vonalkódos készlet- és/vagy raktárkezelő program is található, nagy segítségünkre lehetnek.
Milyen a jó raktárkezelő program?
Alapvető elvárás, hogy digitálisan jól működő, gyors és hibamentes legyen az a modul, amit raktárkészletek kezelésére használunk. Egyre több program ma már felhőalapú szoftverként működik, így bármely eszközön könnyen lehet vele dolgozni. Már a legelején érdemes meghatározni, hogy mit várunk el tőle:
- a ki- és betárolás mellett leltárra, komissióra szükség lehet-e?
- Különböző adatok gyűjtésére van-e lehetőség?
- Vonalkódot kell-e kezelnie a programnak?
- Különféle telephelyeket össze kell-e hangolni?
- Tárhelyek, polcok, raklapok és konténerek nyomonkövetése megoldható-e?
Ha mindezek lényegesek, akkor érdemes kipróbálni a Logzi ügyviteli rendszerét. Gyorsabbá és hatékonyabbá tehetjük vele a mindennapi munkavégzést, így a raktározást is.
A felhőalapú ügyvitel előnyei
Amennyiben nagy a raktárkészletünk, a cloud alapú rendszerek nyújtják a legnagyobb segítséget. Mivel valós idejű adatokra és pontos információkra van szükség, ezért ezek a programok nagyon rugalmasak, bárhol használhatóak. Nincsenek drága licenszek, így költséghatékony a működésük. Komoly adatbiztonsági elveket követnek, nem kell tartani a jogosulatlan hozzáféréstől sem.
Mivel skálázhatóak, tökéletesen az adott vállalatra lehet szabni az ügyviteli folyamatokat. Az automatizálás eredményeként pedig csökken a humánerőforrás-igény is.
A WMS nagy segítség
A dedikált WMS vagy raktárkezelő rendszer azért fontos, mert ellát minden anyagáramlással és készletkezeléssel kapcsolatos feladatot. Az ERP-k általában nem tudják ezeket mélyebb szinteken kezelni, a valós idejű információ szolgáltatásra a raktárkezelő modulok képesek.
Velük a túlkészlet is jelentős mértékben csökkenthető, és a szállítás is jobban tervezhetővé válik. Mindez az üzleti folyamatokra, ezáltal a vállalat eredményességére is nagy hatással van. Érdemes kipróbálni, számtalan demo verzió áll rendelkezésünkre!