Fischer Gábor: Aki le tudja győzni az RTL-t, azt gondolom, hogy csak jó lehet

Fischer Gábort, a TV2 Csoport programigazgatóját látta vendégül Szatmári Róbert a radiocafé Enyhe katarzis műsorának karácsony előtti különkiadásában, ahol ezúttal a televíziózás, napjaink és a jövő tartalomfogyasztása volt a központi téma. Van-e különbség Magyarország és Nyugat-Európa között ízlésben? Miért jó, ha verseny van a vezető kereskedelmi csatornák között? Tényleg minden olyanra igény van, amit a képernyőkön látunk? Többek között ezek a témák is szóba kerültek a beszélgetésben, amelyben a műsorvezetőhöz ezúttal Lengyel András médiaszakember is csatlakozott.

„Magyarország alapvetően nem egy táncos kultúra, ezért is volt külön öröm számomra a Dancing with the Stars sikere” – mondja a beszélgetés egy pontján Fischer Gábor, aki szerint a magyarok olyan fajta fogyasztói kultúrát képviselnek, amelyben a sokszínűség a jellemző.

„Egyébként, ha tudnák az emberek, hogy néha milyen durva, elképesztő ötleteket és tartalmakat látunk a különböző nemzetközi televíziós találkozókon, és miktől mentjük meg a magyar közönséget, akkor hálásak lehetnek nekünk és nem szidnák annyit a kereskedelmi tévéket. Szoktam mondani, hogy TV-t egyébként nem magunknak csinálunk, voltak már ilyenre is példák, de ezek csak ideig-óráig voltak életképesek. Megnyugtathatok mindenkit, csak olyan tartalom megy a kereskedelmi tévékben, amiket szeretnek az emberek, amikre igény van”- teszi hozzá Fischer Gábor.

A teljes beszélgetés:

A műsorvezetők kérdezik arról a folyamatról is, amelynek végeredményeképpen a TV2 átvette a vezetést az RTL-től nézettségben. Fischer szerint rengeteg munkát fektettek ebbe és egy hosszú stratégia következménye lett az, hogy ma már a TV2 a legnépszerűbb televízió Magyarországon.

„Az RTL volt sokáig az első és nagyon erősek voltak főműsoridőben, nekünk tehát új dolgot kellett csinálnunk. Ha másolsz, mindig a másolat utóérzete lesz a nézőben. Nekünk a tömegeket kellett megnyernünk és olyan időpontokban sugároztunk izgalmas tartalmakat, amikor a konkurensünk nem tette. A kábelcsatornák esetében is építkezés történt, és valóban azt vettük észre, hogy megjelentek nálunk a tömegek. Ha van egy üres színházad, ahova nem téved be senki, akkor nincs különbség jó és rossz előadás között, de ha a színházadba már járnak az emberek, akkor tudsz önmegvalósítani, akkor tudsz diverzifikálni. Én ebben hiszek. Aki le tudja győzni az RTL-t, azt gondolom, hogy csak jó lehet, viszont ezzel együtt nem nyugodhatunk meg, hiszen az ellenfeleink nem feladós típusok.”

Kolosi Péterrel a médiás és televíziós rendezvényeken találkoznak csak, az RTL programigazgatóját egyébként jó és felkészült versenytársnak tartja. Fischer a beszélgetésben több helyen is hangsúlyozta, hogy Magyarországon kifejezettem felkészült szakmai stáb működik mindkét nagy televízióban és ez a megállapítás nemzetközi összehasonlításban is megállja a helyét.

A programigazgató hangoztatta, hogy kifejezetten eredményes folyamatnak gondolja azt, hogy nálunk konstans verseny zajlik a két médium között, ez jobb tartalmakat és magasabb színvonalat eredményez.

Arra a kérdésre, hogy van-e különbség a két televízió között jellegükben, Fischer így válaszol:

„Azt érzem, hogy mi a TV2-nél inkább olyan zenét adunk, amelyekről tudjuk, hogy szereti a közönség, az RTL pedig néha új darabokat próbál írni.”

A beszélgetésben szó esik még arról, hogy mennyire befolyásolják a közízlést a kereskedelmi tévék, arról milyen pontos adatok állnak rendelkezésre, hogy a közönség milyen tartalmakat preferál és arról is, milyen esélyei vannak a streamingnek, illetve hogyan fogyasztunk tartalmakat a jövőben.

Az előző beszélgetésben Lovasi András volt a vendég:

Lovasi András: Meg is sértődtem egy picit azon, amit Uj Péter mondott rólam

Megosztás: