Arról a 2020-as évek derekán talán már senkit sem kell győzködni, hogy jelen kell lenni Instagramon, így az már nem is kérdés, hogy van-e profilod ezen a közösségi oldalon. Azt azonban talán még mindig elég kevesen mérik fel rendesen, hogy milyen jelentősége van annak, hogy rendszeresen posztolj.
Persze a posztolás sem a régi már, hiszen az algoritmus megváltozása óta csak nagy nehézségek árán éred el a követőidet – ezt te magad is biztosan tapasztalod. A kérdés az, hogy hogyan reagálsz: feladod, és inkább nem posztolsz, vagy keresed azt a lehetőséget, amivel újra megnövelheted az organikus eléréseid számát. Mai írásunkban ez utóbbira adunk neked egy hasznos tippet!
A Story az új poszt?
Miután az új algoritmus szerint a követőid alig látják a hagyományos posztjaidat, ezért ideje változtatnod. Ha nem tudod, merre, akkor a Klikkmarketing eseti konzultációjának keretében mindenképpen választ kaphatsz a kérdéseidre.
Előzetesen legyen elég annyi, hogy érdemes minden egyes nap egy vagy akár több storyt is kitenni, ezeket ugyanis nem érinti az algoritmus. A történetek a felső menüsorban jelennek meg – többek között a követőidnek is, így garantáltan nem maradnak le arról, ami a céged táján történik.
Persze ezzel nem azt mondjuk, hogy posztokat már meg se ossz, hiszen arra is nagy szükség van, mivel a storyk csupán 24 órán keresztül láthatóak, utána eltűnnek. Éppen ezért jó, ha a feededben is marad nyoma a tevékenységeidnek.
Nyugodtan turbózd fel a történetedet!
A story megosztásának technikai oldala jóval kevesebb fejtörést okoz, mint a tartalmi. Nagyon ügyesnek kell ugyanis ahhoz lenni, hogy valóban olyan történetet tegyél ki, ami vonzza a tekinteteket, a látogatóidat pedig a megfelelő helyre tereli.
Éppen ezért tanácsos mindent bevetni: matricákat, zenei effekteket, helyszínmegjelölést. Sőt, még szöveget is tudsz hozzáírni, valamint különféle effektekkel, valamint rajzolással is egyedivé és figyelemfelkeltővé teheted a tartalmaidat.
Sőt, buzdítani is ér: tegyél ki egy kérdést, egy szavazást, és máris érdekesebbé válik a storyd, és még el is kezdesz kommunikálni a közönségeddel.
Ne feledd, magadhoz kell csalogatni a nézőket!
Persze az egy dolog, hogy életjelet adsz magadról, vagyis inkább a cégedről, amikor kiteszel egy-egy storyt. Pluszpont jár azért, ha még ki is cicomázod matricákkal, helyszínnel és miegymással. Ám ha lemarad a hivatkozás, a CTA, vagyis a call-to-action gomb, akkor szinte teljesen feleslegesen tettél erőfeszítéseket.
Éppen ezért minden egyes történetben legyen meg a felszólítás, hogy a néző hova kattintson, mit keressen, merre menjen, hiszen így a honlapod látogatóinak a számát növelheted, akiket ugyebár elkezdhetsz terelni a konverzió felé.
Ha úgy érzed, nem vagy még elég profi a témában, de kész vagy tanulni, akkor bátran keresd a Klikkmarketing nagy szakértelemmel bíró csapatát.