A vállalkozások folyamatosan változnak. Számtalanszor van olyan helyzet, amikor a vezetőség úgy érzi, hogy elérte a plafont és új alapokra van szükség ahhoz, hogy tovább tudjon növekedni akár bevételben, akár a piacon, de a termékpaletta szélesítése is ide tartozik. A folyamat nem egyszerű, de egy ideális stratégiával minden feladat megoldható.
A stratégia hiánya is intő jel lehet
Már önmagában az is egy nagy kérdés, hogy az egyes cégek mit neveznek stratégiának. Sokan gondolják azt, hogy egy előre meghatározott stratégia mentén működik a vállalkozás, de a gyakorlatban az derül ki, hogy valójában csak reagálnak a lehetőségekre, az új helyzetekre, nem pedig irányítják azt. A helyzet ennél sokkal bonyolultabb, és a legfontosabb az, hogy az irányításunk alatt tartsuk a cég működését és céljait. Ebben nagy segítséget jelenthet a Thalassys stratégiakészítés szolgáltatása.
Még mielőtt azonban megnézzük a részleteket, hogy mégis miről szól egy ilyen szolgáltatás, érdemes beszélni arról, hogy mi az az üzleti stratégia. Tulajdonképpen a megtenni szükséges lépések és a megvalósításukhoz szükséges erőforrások tervezését foglalja össze. Fontos kiemelni, hogy a hatékony működés egy cég esetében még nem jelent stratégiát. Egy kisebb, közepes vállalkozás is működhet hatékonyan, de a növekedéshez elengedhetetlen a megfelelő üzleti stratégia megléte.
Az üzleti stratégia lehetővé teszi azt a rugalmasságot, ami ahhoz kell, hogy a vállalat gyorsan és hatékonyan tudjon reagálni a gazdasági és piaci változásokra. Ezért is kell a cég tevékenységét folyamatosan monitorozni, vizsgálni azokat a területeket, ahol esetleg beavatkozásra van szükség.
Az egész folyamatot kiszervezhetjük
Ma már profi szolgáltatók tudnak abban segíteni, hogy a tökéletes üzleti stratégiát ki tudjuk dolgozni. Ehhez természetesen szükség van a termékek, a szolgáltatások, a piac és a vállalkozás jelenlegi működésének a felmérésére. Ha ez megvan, akkor egy több napos workshop következik a vezetők, majd a munkavállalók számára, ahol több új nézőpontra is rávilágítanak.
Nincs két egyforma üzleti stratégia, minden az adott cég igényei szerint készül el. Fontos, hogy ez nemcsak egy egyszerű elindulást jelent, a folyamatot és az egyes lépéseket monitorozni kell, hogy szükség van-e korrigálásra menet közben.
Út a következő szint felé
Az üzleti stratégia végrehajtásával a vállalkozás teljesíteni fogja a kitűzött célokat, reagálni tud a pozitív és negatív gazdasági, piaci változásokra. Ennek segítségével könnyebben tud kiemelkedni a versenytársaihoz képest, és idővel lépéselőnybe is kerül majd. Ezért is fontos a vállalat folyamatait, tevékenységét átvilágítani, és ha szükséges, akkor az egész működést új alapokra helyezni, hogy még magasabbra tudjon törni a cég.
Az első lépés minden esetben felvenni a kapcsolatot egy külső szolgáltatóval, aki profi üzleti stratégiát tud összeállítani.