Senki nem tudja, miért festette Munkácsy a melleit takargató nőt

Félidejéhez érkezett a Munkácsy Most kiállítás Szarvason, ebből az alkalomból 22 új festmény érkezik a tárlatra, köztük még sosem látott alkotások, valamint a művész egyetlen félaktja.

Szombattól látogatható Szarvas történelmének legnagyobb szabású kiállításának második „felvonása”, amikor 22 új festmény érkezik a tárlatra Pákh Imre magángyűjteményéből.

Az első periódusban 53 képet láthattak a látogatók két kiállítóteremben, a képcserét követően 32 kép a múzeumban marad és újabb 22 festmény érkezik, amelyek szeptember 10-ig tekinthetők meg. Így a három hónap alatt összesen 75 alkotást láthatnak az érdeklődők, amelyek közül hetet még soha nem mutattak be. A hét kép közül öt az első, egy a második időszakban, egy pedig az állandó szekcióban kapott helyet.

Különlegesség a festőfejedelem egyetlen félakt festménye, hiszen ez a műfaj nem igazán illett Munkácsy repertoárjába, ő alapvetően népi életképeket és szalonképeket festett. Szakemberek sem tudják pontosan, hogy ezt az egy félaktot miért készítette.

Újonnan lesznek láthatóak olyan Munkácsy-tanulmányok, melyeknél a vászon mindkét oldalára festett vagy rajzolt a művész. Érkezik önarckép is a „második felvonásra”, valamint például a Krisztus a sziklasírban című festmény.

A Munkácsy Most kiállítás első részét több mint 6300-an nézték meg – közölte Roszik Zoltán, a kiállításnak helyet adó Tessedik Sámuel Múzeum igazgatója.

Megosztás: