+ PR-cikk

Hogyan történik a lakcímkártya igénylése külföldi állampolgár esetén?

lakcímkártya

Egyáltalán mikor lehet szükség arra, hogy külföldi állampolgárnak kell ilyet beszereznie? Az egyik leggyakoribb eset napjainkban az, ha munkavállalás céljából érkezik az illető hazánkba. Azért is ez van az első helyen, mert a cégeknek meg kell oldani valahogy a magyar piacon lévő munkaerőhiányt.

Nagy segítséget jelenthet az adminisztrációban a profi segítség

Ha külföldi munkavállalókat toborzunk, akkor fel kell készülni a bürokráciára és a kötelező adminisztrációra. Könnyű benne eltévedni, aminek az a hátránya, hogy akár hetekkel is hosszabb lehet a folyamat, mint ahogy azt elsőre terveztük. A legjobb megoldás, ha olyan külsős profikat vonunk be a műveletbe, mint a TERENDO munkaerő-szakértő.

Már önmagában arra is oda kell figyelni, hogy mely külföldi állampolgárok igényelhetnek egyáltalán lakcímkártyát. Megkülönböztetünk EGT-állampolgárokat, valamint harmadik országbelieket is. Kezdjük előbbivel: az EGT-hez (Európai Gazdasági Térség) tartozik minden olyan lakos, aki az Európai Unió, Svájc, Norvégia, Izland vagy Liechtenstein polgára.

Ebben az esetben egy regisztrációs igazolásra lesz szükség, amihez fel kell tüntetni a bejelentőlapon a majdani lakcímet is. Fontos kiemelni, hogy ugyan az igazolást online is meg lehet igényelni, de személyes megjelenésre így is szükség lesz. A regisztrációs igazolást azonnal kiállítja az illetékes hatóság, ezzel kapcsolatban további teendő nincs, a lakcímkártya pedig postai úton fog megérkezni a bejelentett magyarországi lakóhelyre.

Mi a helyzet harmadik országbeli állampolgárok esetén?

Tulajdonképpen ide tartozik minden EGT-országon kívüli és nem magyar állampolgár. Fontos, hogy ők csak akkor kaphatnak lakcímkártyát, ha rendelkeznek letelepedett státusszal Magyarországon. Az első lépés a tartózkodási engedély beszerzése, amin fel kell tüntetni a szálláshelyet is. Mindez könnyedén megoldható az Enter Hungary felületén online formában. Ebben az esetben tehát egy szálláshely bejelentő igazolást kap a kérelmező melyen leolvasható QR kód is található.

Ha később bármilyen változás történik a szálláshelyet illetően, azt is be lehet jelenteni ezen a felületen. Fontos megemlíteni, hogy a lakcím módosítása harmadik országbeli állampolgárok számára ingyenes Magyarországon. A bejelentő nyomtatvány csak úgy hiteles, ha a szállásadó aláírása is megtalálható rajta!

Ma már könnyedén elintézhető online a folyamat

Ezzel tulajdonképpen megspórolhatjuk a hosszas sorban állást. Mire lesz szükség az ügyintézéshez? Az Enter Hungary felületén fel kell tölteni minden szükséges dokumentumot, amiről még a kitöltés során részletes tájékoztatást kapunk. Ennek köszönhetően nem kell amiatt aggódni, hogy valami kimarad a csomagból. Akkor sem kell pánikba esni, ha ez mégis megtörténik, vagy nem olvashatóak a rajta szereplő adatok. A rendszer küldeni fog egy felszólítást a hiánypótlásról.

A leghatékonyabb módszer az, ha már a folyamat elején felvesszük a kapcsolatot egy profi munkaerő szakértővel, aki minden egyes lépésben segíteni tud.

Kattints ide a hozzászóláshoz

Hozzászólás

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

I accept the Privacy Policy

Népszerűek

To Top