Megéri-e több weboldalt fenntartani cégként?

Miért lehet előnyös több honlapot futtatni egymással párhuzamosan? Mik lehetnek azok a helyzetek és profilok, amikor ez kérdés nélkül megéri? Illetve milyen hátrányokkal vagy plusz feladatokkal járhat együtt mindez?

A cikkben ennek a kérdésnek fogunk részletesen is utána járni. Kiváltképp annak a lehetőségeire kihegyezve, hogy milyen úton és módon jelenthet megtérülést a több weboldal párhuzamos menedzselése. Következzenek tehát a részletek.

Mi lehet az előnye annak, ha több honlapot is üzemeltetünk egyszerre?

Mindenekelőtt növelni tudjuk annak az esélyét, hogy több látogatót tudunk így vagy úgy elérni. Persze ehhez nem feltétlenül csak a nagy számok törvényére kell hagyatkozni. De a több weboldal több elérést eredményezhet.

Nyilván akkor, ha egy MiniCRM típusú projektmenedzsment szoftver alapján valamennyi honlapot profin, minőségi tartalommal, korszerű megjelenéssel és design kialakítással sikerül üzemeltetni.

A több weboldal hozzáadott értéket jelenthet, hogy eltérő piaci szegmenseket, vásárlói rétegeket tudjunk megszólítani. Másfajta célzással, eltérő termékekkel vagy szolgáltatásokkal. Persze a dolog másik oldalát sem feltétlenül célszerű figyelmen kívül hagyni.

Milyen árnyoldala lehet a több weboldal párhuzamos futtatásának?

Mindenképp számolni kell azzal, hogy a több weboldal magától értetődően több munkát és kiadást jelent. Persze költség oldalról ma már korántsem akkora tételről van szó, amit ne lehetne kigazdálkodni.

A kulcs sokkal inkább abban keresendő, hogy feladatok és folyamatok szintjén sikerüljön valamennyi platformot hatékonyan fenntartani. Pláne, ha ezeken az oldalakon rendszeres jelleggel frissíteni kell a meglévő tartalmakat.

Webáruházaknál pedig a termékek, a rendelések és a kiszállítások, számlák menedzselése is hatványozottan nagyobb szelet lesz, amennyiben több honlapot sikerül futtatni egymással párhuzamosan.

Még néhány példa, amikor előnyös lehet a több weboldal rendelkezésre állása

Hozzáadott értékkel bírhat a több weboldal abban az esetben, ha stratégiai célunk minél magasabb helyezést elérni a Google keresőjében. Hiszen egyik oldalról a másikra, illetve visszafelé irányban is tudunk hivatkozásokat eszközölni.

Amit kedvelnek a Google algoritmusai. Az is elképzelhető persze, hogy egyik vagy másik weboldalunk témájában és tartalmában teljesen eltér. Ha mondjuk két üzletet is futtatunk egymás mellett, ennek mindenképp meglehet a pozitív hozadéka.

De olyasfajta szegmentálást is lehetővé tehet a több külön weboldal, hogy akár korosztály, nemek, vagy bármely más szempont szerint szét tudjuk választani a célközönségünket. Nagyjából összefoglalva azt lehet mondani, hogy a több weboldalon keresztül szélesebbre lehet nyitni a lehetőségek halmazát.

Megosztás: