Megkezdődött a Zeneakadémia ötödik Marton Éva Nemzetközi Énekversenye, az elő- és középdöntőket követően a Nagyteremben szombaton tartják az eredményhirdető döntőt, vasárnap az operaházi gálán a különdíjasokat jelentik be. A kötelező repertoáron Liszt-dalok mellett számtalan operaária szerepel a népszerű művektől a kevéssé ismertekig.
A Zeneakadémia Solti termében hétfőtől szerdáig tartó öt elődöntőre és a csütörtöki két középdöntőre a belépés ingyenes, regisztrálni sem kell. E fordulókban zongorakísérettel állnak pódiumra a versenyzők. Jegyek még elérhetők a Nagyteremben tartandó, szombati eredményhirdető döntőre és a vasárnapi, operaházi gálára, amelyen a különdíjasokat jelentik be. E két eseményen a Magyar Állami Operaház zenekarával és Kocsár Balázs vezényletével lépnek fel a fiatal művészek. Az élő internetes közvetítésnek köszönhetően a világ minden pontjáról követhetik a versenyfolyamot az érdeklődők.
A részletes program és információk megtalálhatók a martoncompetition.hu portálon.
„Fontos, hogy a verseny idején békességben legyünk, egymásra figyeljünk, segítsük egymást”
– idézik a közleményben Marton Éva operaénekest, aki a fiatalokat bíztatva hozzátette: a fiatal művészek jó munkával, nagyszerű előadással kitűnhetnek, ezért ragadják meg a lehetőséget, hogy észrevegye őket a világ.
A művész bejelentette, hogy ettől az évtől köztársasági elnöki különdíjat is kiosztanak a legjobb Liszt-előadónak. Ezt és a Marton Éva-különdíjat is a gálán vehetik át a versenyzők. Mint rámutatott, elképzelhető, hogy e két elismerést olyan versenyző kapja, aki még a döntő előtt kiesik. Az élő fordulókra 50 versenyző regisztrált, ők az öt elődöntőben mutatkoznak be a közönség előtt. Szerda este derül ki a középdöntőkbe jutottak névsora, csütörtök este pedig az, hogy közülük kik kerültek a döntőbe.
A több mint 70 ezer euró összdíjazású, a magyar kormány támogatásával megvalósuló verseny nemzetközi zsűrijében Marton Éva elnökletével ismét az operavilág magyar és külföldi kiválóságai foglalnak helyet: Miguel Lerín, az egyik legbefolyásosabb művészeti menedzser; Peter Mario Katona, a londoni Royal Opera House casting directora; Anatoli Goussev ukrajnai születésű, Olaszországban élő és dolgozó tenor, énekmester; Vittorio Terranova olasz tenor; Dmitrij Vdovin, a Bolsoj Színház ifjúsági operaprogramjának igazgatója; Meláth Andrea mezzoszoprán, a Zeneakadémia Ének Tanszékének vezetője; valamint Ókovács Szilveszter, a Magyar Állami Operaház főigazgatója.