Az elmúlt két évtizedről mindenképpen elmondható, hogy a digitalizáció vívmányainak elterjedésében telt. Ez lehetővé tette, hogy a világon milliószámra dolgoznak az emberek már a számítógépeken és a szolgáltatóipar a profit fő mozgatórugója.
Az elmúlt két év világjárvány időszaka hatására az emberek mindinkább az online térben élik az életüket, így akinek nincs még webáruháza, az gyakorlatilag nem nagyon tud mit kezdeni a szolgáltatásával és előbb vagy utóbb, de bezárhatja kapuit.
A tudatos márkaépítés
Vannak kereskedők, akik már nem is tartanak fenn áruházat, csakis online értékesítenek és valahol raktározzák termékeiket. Minden online térben is üzemelő boltnak egy nagyon sokrétű, figyelemfelkeltő honlapot kell létrehozni, amely nem csak odavonzza, de meg is tartja az érdeklődőket. Így történt ez a következő webáruházzal is.
A Bonus Shop legnépszerűbb termékkategóriáin túl ügyel arra, hogy időszakosan megfelelő és valós akciókkal lepje meg a hozzá betérőket. Ezáltal nem csupán felkelti az érdeklődést, hanem nagy eséllyel átviszi a látogatókat más oldalaira is.
A tudatos márkaépítés során az online térben olyan lenyomatot kell hagyni az emberek fejében a nézelődés vagy a konkrét vásárlás után, hogy azt követően, ha valamire szükségük van, az adott termékhez ez az adott cég vagy cégek kapcsolódjanak, és ez a kép megegyezzen azzal a képpel, melyet maga a cég, a webáruház szeretne magáról kiközvetíteni.
Offline helyett online arculati elemek
Napjainkra már nem igazán jellemzőek a névjegykártyacserék egy-egy üzleti tárgyaláson, amelynek kimondhatjuk, hogy előnyei is vannak, hiszen nem megy el marketingköltség felesleges nyomtatásokra, így a környezetet is kíméljük.
A nyomtatott marketingeszközök háttérbe kerülésével nagyon nagy hangsúlyt kap az online marketing, amelyhez már számtalan terület tartozik az influenszerek bevonásától kezdve a legáltalánosabb banner hirdetésekig.
Fontos, hogy az adott cég minél több területen kiismerje magát és célcsoportjának megfelelő online marketingeszközöket alkalmazzon. Ebben segítségére lehetnek a különböző online marketing ügynökségek, de egy cégen belül alkalmazott és erre a területre specializálódott szakember is nagyon sokat tud lendíteni az ügyfélforgalmon.
A leglényegesebb továbbra is a weboldal, hiszen a potenciális vásárló számára ez az első találkozási pont. Ha ez nem egyezik meg a benne lévő, már előzetesen kialakított képpel, elvárással, akkor tovább fog keresgélni, amíg nem talál olyan honlapot, amelynek képi világa, szolgáltatáscsomagjai tükrözik saját magát és önnön igényeit.
A márkahűség kiépítése
Külön terület a márkahűség megalapozása. Ha valami miatt már az ügyfél fejében elraktározódott az adott cég weboldala, netán már rendelt tőle, akkor már csak a cégen múlik, hogy tud-e hathatós üzeneteket eljuttatni az adott ügyfél felé, amelynek hatására az ismét vissza fog térni, netán rendszeres vásárló lesz. Az ügyfélkapcsolatok ápolása pedig megint egy másik rész, amely önálló kezelést igényel.