A SEO máig egyik legfontosabb eleme a linképítés annak ellenére, hogy napjainkban már némileg mást jelent, mint a kezdet kezdetén. A linképítés kemény munkával járó folyamat, a marketing stratégia része a minőségi, releváns tartalom publikálása mellett.
Mindkét tényező komoly szerepet játszik a Google rangsorolásban, így a weboldalak láthatóságában. A megfelelő, naprakész tudás és tapasztalat, no meg módszertan nélkül azonban mit sem ér a minél több tartalom és minél több link. Hogy mire van szükség? Mutatjuk!
A keresőoptimalizálás rejtelmei
A keresőoptimalizálás – hiszen ez szinte ingyen van – egyre nagyobb szerepet játszik az online marketingen belül a fizetett hirdetések mellett a látogatók keresési szándékának kielégítésében, ennek megfelelően a tartalom és a külső hivatkozások szerepe egyre jelentősebb. A jól kidolgozott linképítés stratégia lehetőséget biztosít az interneten jelenlévő vállalkozásod számára, hogy minél jobb helyezést érhessen el a Google keresőjében, így növelve az organikus látogatók számát, ezáltal a bevételt, profitot.
A web linkek hálóját jelenti, ezek kapcsolják össze az egyes weboldalakat, ezek adják az átjárhatóságát. Cél, hogy minél értékesebb oldalakról szerezz bejövő linkeket – ezek bizalmat szavaznak a honlapodnak -, mert a Google annál értékesebbnek tartja majd a weboldaladat.
Minden szakmának megvannak azok a mélységei, amelyeknek már csak a témában elmélyült szakértők a tudói, és amelyek nélkül a félinformációk akár a visszájukra is fordíthatják a dolgok menetét. Bár korábban a volumen vitt mindent, ma a hangsúly már a minőségen van, és a mennyiség minőség nélkül negatívan is befolyásolhatja a keresési helyezésedet.
Az a bizonyos első oldal
Kiélezett versenyben nem minél több karakterrel és linkkel lehet kitűnni, hanem a minőséggel, relevanciával, ezzel lehet feljebb vinni a weboldaladat a találati listán. A keresőmotorok az oldalakat bejáró robotok révén látják az értéket, így a minőségi linkek visznek előbbre. Ennek eszköze a prémium linképítés.
A Google felismeri és bünteti az ún. black hat technikákat, így linkfarmokat és privát bloghálózatokat linképítésre használni óriási hiba.
A linképítés stratégiája
A stratégia kidolgozásakor a minőségi linképítés érdekében fontos tisztázni a hol, hogyan és miért kérdéseket. Nem a volumen, hanem a minőség számít!
A linkek értékelésénél több tényező játszik szerepet:
- linkerő
- bizalmi mutató
- relevancia
- spam kockázat
A Google az oldalrelevanciát nézi, így arra figyelj, hogy témádhoz kapcsolódó értékes, látogatott oldalakon, hírportálokon helyezz el linkeket, legyen hozzáadott értéke tartalmaidnak. A prémium linképítés az ilyen médiaoldalakat célozza meg, mert így a Google portfólióbővülésnek érzékeli, és természetesnek hat számára. A közösségi média és a vendégblogolás is jó lehetőség, amit érdemes kihasználni. Keress szakértőket, készíts interjú bejegyzéseket.
A linképítés előzetes tervezést igényel, ezért felkészülten vágj csak bele.