Eladták az Eurovíziós díját, és a hadseregre költik

Az Eurovíziós Dalfesztivál történetében első ízben elárverezték a díjjal járó, egy nagy mikrofont formázó kristályszobrot.

A trófeáért kapott 900 ezer dollárt az ukrán hadsereg védelmi képességének javítására ajánlja fel az Olaszországban tartott idei fesztivál győztese, a kijevi Kalus Zenekar.

A Kjell Engman svéd dizájner tervezte szobor kicsinyített másáért a Whitebit nevű, kriptovaluta-kereskedelemmel foglalkozó cég ajánlotta a legtöbbet a hétvégén zárult online árverésen.

A bevételt konkrétan a Pritula Alapítvány kapja, amely az ukrán hadseregnek segít beszerezni korszerű védelmi eszközöket, ez esetben a PD-2 nevű légvédelmi rendszert.

A szobor eredetije az eseményt szervező Európai Műsorszolgáltatók Szövetségének (EBU) székházának auláját díszíti, mását 2008 óta kapja a dalfesztivál mindenkori győztese.

A Kalus együttes Sztefania című, a hiphopot hagyományos zenével ötvöző dalával győzött a május 14-én Torinóban tartott 66. dalversenyben.

A zenekar frontembere, Oleh Pszjuk a védjegyévé vált rózsaszín horgászkalapját is felajánlotta tombolán egy vasárnapi berlini jótékonysági koncerten.

A zenész a győzelem után azt mondta, hogy egy európai adománygyűjtő turnét is terveznek az Oroszországgal háborúban álló hazája megsegítésére.

Az ukrán posta bélyeg kibocsátásával tervezi megünnepelni Ukrajna eurovíziós győzelmét, az ukrán vasúttársaság pedig máris átkeresztelt egy vonatot Sztefaniára, a győztes dal címére.

Megosztás: