Végéhez közelednek Enyedi Ildikó új filmje, A feleségem története utómunkálatai. Az Arany Medve díjas és Oscar-jelölt Testről és lélekről rendezőjének most készülő alkotását a koronavírus járvány kitörése nagyban nehezítette. Egyrészt, mert lassította az utómunkafolyamatot, másrészt, mert tavasszal Enyedi Ildikó maga is átesett a betegségen. A vágás már az év elején megkezdődött, majd az utószinkron több európai városban is zajlott, a fényelést pedig – miután Rév Marcell operatőr a korlátozások miatt nem tudott hazautazni Magyarországra – Berlin és Los Angeles közti távmunkával végezték. A film férfi főszereplője, Gijs Naber holland színész, női főszereplője pedig a világhírű Léa Seydoux francia színésznő. A féltékenység természetrajzát ábrázoló romantikus film gyártását a Nemzeti Filmintézet 1,18 milliárd forinttal támogatta. Az Inforg-M&M Film vezetésével német, olasz és francia koprodukcióban, a német regionális és központi alapok mellett a német-francia Arte, az olasz RAI Cinema és MIBAC, az Eurimages, a Kreatív Európa Média és az RTL Klub támogatásával készülő alkotás várhatóan 2021-ben kerül a mozikba.
Füst Milán több mint 20 nyelvre lefordított, irodalmi Nobel-díjra felterjesztett A feleségem története című regénye az alapja Enyedi Ildikó készülő szerelmesfilmjének, A feleségem történetének. A Budapesten, Fóton, Hamburgban és Máltán forgatott film férfi főszereplője Gijs Naber holland színész és női főszereplője a világhírű Léa Seydoux francia színésznő mellett olyan ismert színészek szerepelnek a filmben, mint Louis Garrel, Josef Hader, Ulrich Matthes, Udo Samel, Jasmine Trinca és Luna Wedler, a magyar színészek közül pedig Funtek Sándor, Rujder Vivien és Hajduk Károly.
Mécs Mónika vezető producer hangsúlyozta:
„Az utómunkába sajnos nagyon erőteljesen beleszól a COVID. Ez egy négyországos koprodukció, így fel van osztva, hogy a különböző munkafázisok hol zajlanak. A repülőjáratok leállása és korlátozása nagyban gátolta a munkánkat. Közben Ildikó maga is koronavírusos lett, így egy ideig emiatt nem tudott dolgozni. Viszont szerencse a szerencsétlenségben, hogy utána épp a védettsége miatt egy ideig könnyebben tudott utazni. Az utószinkront tehát úgy oldottuk meg, hogy Ildikó elment a színészekhez és mindegyikük lakhelyén stúdiót béreltünk. Az operatőrünk, Rév Marcell Los Angelesben rekedt, ez a Berlinben zajló fényelés szempontjából okozott nehézségeket. Egy nemzetközi koprodukciót úgy kell elképzelni, mint egy óriási puzzle-t, aminek rendkívül sok apró darabja van, és ha azok nem illeszkednek megfelelően, akkor szétzilálódhat a koprodukció. Hatalmas öröm, siker és megnyugvás, hogy a filmkészítés közel hároméves folyamata lassan lezárul, és büszkén mondhatom, hogy minden darab a helyére került.”
Enyedi Ildikó elmondta:
”Ebben a több éves, maratoni futásban, ami a filmkészítés egy szerzői filmes számára, mindig változó, belépő majd kilépő, csodálatos partnerekkel, még az utolsó métereken, az utómunka utolsó szakaszában is erős élmények érik az embert. A sok hónap vágás után ismét találkozunk Rév Marcell operatőrrel és a fényelés során Kovács László coloristtal, aki a Testről és lélekről fényelését is készítette nagy érzékenységgel. Hármasban összegzünk, pontosítunk. Nagy öröm követni kettejük fókuszált munkáját. Balázs Ádámmal, akivel többedszer dolgozunk együtt a zenén, két intenzív hónapot töltöttünk együtt. A zene véglegesítése során az ember megint mindent újra mérlegre tesz, rejtettebb jelentéseket felerősít. A mi esetünkben lehelletnyi különbségektől egészen más jelentést kaphat egy-egy jelenet. A filmünk természetéből, választott mesélési módjából adódóan a lényeg a részletekben rejlik. Ádám most is teljes idegrendszerével, áldozatkészen és nagy feszültség alatt dolgozva nyers, erős, a főszereplőnk lényéből, belsejéből megszólaló zenét komponált. Új, emlékezetes találkozásokra is sor kerül még itt, az utolsó pillanatokban is: Mohai György, aki a zene keverésén dolgozik vagy Illényi Péter karmester… a legszebb szakmát választottam, és épp gyakorolhatom is! Igazán szerencsés ember vagyok. De szerencsésnek érzem magam azért is, mert ilyen jó szövetségesre, állandó „futópartnerre” találtam, Mécs Móni producer személyében.”
A magyar Inforg-M&M Film – Mécs Mónika, Mesterházy Ernő, Muhi András –, a német Komplizen Film (Jonas Dornbach), az olasz Palosanto Film (Flaminio Zadra), és a patinás francia Pyramide Productions (Stéphane Parthenay) koprodukciójában készülő film forgatókönyvét Enyedi Ildikó írta, az operatőr Rév Marcell, a vágó Szalai Károly, a látványtervező Láng Imola, a jelmeztervező Flesch Andrea, a VFX Supervisor Klingl Béla, a zeneszerző Balázs Ádám, a magyarországi casting director Ascher Irma, a line producer pedig Tarr Erika volt. A Nemzeti Filmintézet 1,18 milliárd forintos gyártási támogatásával készülő A feleségem története várhatóan 2021-ben kerül a magyar mozikba, a Mozinet forgalmazásában.