A budapesti Graphasel Design Studio nyerte el idén a mátrai Dubicz Borászat és Szőlőbirtok számára tervezett címkecsaláddal a nemzetközi design legrangosabb elismerésének számító Red Dot díj csomagolás kategóriájának díját.
A Red Dot Awards a világ legnagyobb és legtekintélyesebb dizájn- és formatervezési díja. A több ezer pályázó között a világ legnagyobb vállalatai is megtalálhatók, a korábbi években olyanok kapták meg a díjat, mint az Apple, a BMW, a Philips vagy a magyar fejlesztésű Teqball. A Red Dot díjas termékeket kitüntetett figyelem övezi szerte a világon.
A Dubicz Borászat számára tervezett címkék a mátrai borvidék sajátságos természeti adottságait sűrítik egy absztrakt szimbólumrendszerbe. A borvidék jellegzetes természeti kincsei és jelenségei közül kiragadott formák adták a grafikák alapját, amelyek illeszkednek az adott bor sajátos íz- és illatvilágához.
„Célunk az volt, hogy a borosüvegen található címke már önmagában is azt üzenje, hogy ez a termék kívül-belül minőséget képvisel, mégis mindenki számára elérhető. (…) A tervezés folyamán fontos szempont volt, hogy az új brand egységes márkaképet mutasson és egyben tükrözze a borászat filozófiáját és értékeit, így a tájegység sajátosságai is visszaköszönnek a csomagoláson”
– idézi a közlemény Misztarka Esztert, a címkecsalád tervezőjét.