Szaúd-Arábia feltörekvő erős embere, Mohamed bin Szalmán trónörökös a valódi vevője a november közepén 450 millió dollárért eladott Leonardo da Vinci-festménynek – jelentette csütörtökön titkosszolgálati forrásokra hivatkozva a Wall Street Journal (WSJ) című tekintélyes amerikai üzleti lap.
A lap szerint az a “kevéssé ismert” szaúdi herceg, Badr ben Abdulla ben Muhammed ben Farhan al-Szaúd, akit két nappal korábban nevezett meg a The New York Times az 1505 után keletkezett éteri Jézus Krisztus-portré, “a férfi Mona Lisaként” is emlegetett olajkép vásárlójaként, csak strómanként szerepelt a műkincspiac eddigi legnagyobb összegű tranzakciójában.
Sem árverésen, sem (ismert) magántranzakcióban nem fizettek még ekkora összeget egyetlen műalkotásért, a korábbi rekord 300 millió dollár volt.
A WSJ sem tud további részleteket a rejtélyes adásvételi ügyletről, csak annyit ír, hogy az amerikai titkosszolgálatok élénken érdeklődnek az egyre nagyobb hatalmú fiatal herceg, a szaúd-arábiai reformok hajtóereje iránt.
Az Abu-Dzabi Louvre a hét elején jelentette be, hogy a november elején átadott gigantikus múzeumban lesz kiállítva minden idők legdrágább műalkotása, a Salvator Mundi (Világmegváltó), de nem nevezte meg a festmény tulajdonosát.
A The New York Times ugyanekkor úgy értesült, hogy a vevő “egy kevéssé ismert szaúdi herceg”, Badr ben Abdulla ben Muhammed ben Farhan al-Szaúd, a szaúdi trónörökös bizalmasa.
A Salvator Mundi a reneszánsz zseni fennmaradt 20 festménye közül az utolsó, magántulajdonban lévő darabja. A 64,5 x 44,7 centiméteres kép első ismert tulajdonosa I. Károly angol király volt, később szem elől tűnt, és nem is nagyon keresték, mert sokan nem a nagy mesternek, hanem valamely tanítványának vagy más kortársának tulajdonították, eredetiségét csak 2011-ben ismerte el a művészettörténész szakma. A képet 1958-ban még mindössze 45 brit fontért vette meg egy amerikai gyűjtő a Sotheby’s egy árverésén.
Leonardo da Vinci rejtélyes Krisztus-festményét rekordáron adták el