A magyar könyvpiac éves forgalmának 30-35 százaléka a karácsonyi időszakra, novemberre és decemberre koncentrálódik. A három nagy magyarországi könyvkereskedő cég közül az egyik idén 7-8 százalékos növekedést tapasztalt a megszokott decemberi forgalomhoz képest, míg a másik kettő esetében viszont sem csökkenés, sem növekedés nem történt – mondta Kocsis András Sándor, Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesületének (MKKE) elnöke, a Kossuth Kiadói Csoport vezetője
Az információfeldolgozás – legyen szó akár az informatika világáról – alapja a szövegértés, amely kizárólag az olvasás útján fejlődik ki. Éppen ezért örömteli, hogy az enyhén erősödött az elmúlt években a gyermekkönyv-kiadás Magyarországon.
Szintén emelkedik az úgynevezett „young adult” könyvek népszerűsége. A „fiatal felnőtt” kategória az elmúlt 4-5 évben jelent meg a Harry Potter-sorozatnak köszönhetően, amely egy teljesen új olvasógenerációt teremtett, nem csoda, hogy J.K. Rowling könyvei tíz éve vezetik a magyar népszerűségi listákat is.
Az idei könyvpiac sajátossága a bulvárosodás is, egyre több a könnyebben olvasható, fogyasztható könyv és erősödik az úgynevezett celebirodalom is. Jelenleg az ismeretterjesztés részesedése mintegy 25 százalék, hasonlóan áll a szépirodalom is.