A Szerk. avatar
2016. január 13. /
, ,

Hatalmas siker Alföldi külföldi rendezése

Megjelent az első kritika Alföldi Róbert szöuli Shakesperare: Téli rege rendezéséről. A rendező külföldi munkáját mind a szakma, mind a kritika dicséri. A darabot január 10.-én mutatták be a szöuli Nemzeti Színházban. 
A Koreai Nemzeti Színház és Alföldi Róbert magyar rendező együttműködése bebizonyította, hogy bár 400 évvel Shakespeare halála után vagyunk, története még most is modern és fiatalos. Az előadás 150 perce olyan gyorsan telt el, mint a Téli Regében a 16 év. Ez egy olyan színdarab volt, amely a mai fiatalságot is a színház nézősoraiba vonzza. Az előadás alatt gyakran hangzott fel a nézők nevetése, a hangos éljenezés, a végkifejlett jeleneteinél pedig egyértelműen lehetett hallani a meghatódottság jeleit, egyszerre törölgette mindenki a könnyeit.
Alföldi Róbert nagy sikerű rendezésének köszönhetően az előadást egy ajándékcsomaghoz lehet hasonlítani, amiben minden benne van, amire a vásárló vágyik. A tragédia során átélt együttérzéshez, az eseményeket figyelemmel kísérő feszültséghez, majd a megkönnyebbüléshez is tökéletesen illő zene párosult, mely a színpadi esztétika legmodernebb világát mutatta meg a nézőknek. Az előadás folytonossága és a jelenetekbe csempészett humor Shakespeare történetét teljesen újszerűvé varázsolta.
Igazán meglepő dolog, hogy a Koreában először rendező Alföldi Róbert a színésztársulat tagjainak teljesen újszerű szerepet adott, így a színészek szinte újjászülettek a darabban: Son Sang-gyu, aki a humoros alakításairól ismert, most tragikus jelenetekben alakított nagyot, a híres Park Wan-gyu önmagát is felülmúlva tökéletesen játszotta szerepét.
Megállapíthatjuk, hogy Alföldi Róbert a koreai közönség előtt már jól ismert színészek tehetségéből a lehető legtöbbet hozta ki.
12510288_1739296872970129_2637801666399041786_n
12508901_1739773166255833_6850533038857114074_n
12507691_1738886296344520_2136427221471503332_n
A cikkíró ezen kívül még részletesen, két bekezdésben írt a víz szimbólumának használatáról az egyes részekben: plafonról lassan csöpögő víz hangja a szomorúság kezdetének az érzékeltetése, később a víz az elkötelezettség egyfajta szimbólumává vált, majd a víztartály szétrobbanása a halálhírnél.
Köszönjük a Koreai Magyar Nagykövetség közreműködését!
Fotók forrása: Nemzeti Színház, Szöul, Dél-Korea és newsculture.heraldcorp.com
Megosztás: