Már nem Puskás, hanem az olcsó sör jut a külföldiek eszébe rólunk

Legalábbis Rétvári Bence államtitkár szerint Magyarország védjegyévé váltak a fesztiválok, ezért még egy kispénzzel megtolja őket a kormányzat, mivel rájuk fér még egy kis külföldi reklám. De nem az összes fesztivál részesül ebben a kegyben.

A jutalmazottak között a VOLT-ot, a Balaton Soundot, a Szigetet, és a Nagyon Balaton programsorozatot találjuk, és utóbbitól eltekintve kissé fura, miért pont ezek a külföldön is ismert brandek szorulnak rá a további külföldi reklámozásra.

De akkor inkább hallgassuk mivel indokolta az államtitkár a támogatást:

A Magyarországra érkezők 10-12 százaléka éppen a fesztiválok miatt keresi fel hazánkat és Magyarországgal kapcsolatban a Rubik kocka és Puskás Ferenc mellett leginkább a Sziget fesztivál jut a külföldiek eszébe. Vagyis védjegyünkké váltak a fesztiválok; a VOLT-ra, a Balaton Soundra és a Szigetre látogatók 300 ezer vendégéjszakát töltenek el a kereskedelmi szálláshelyeken, a Nagy Balaton pedig tavaly 450 ezer látogatót vonzott, az idén pedig várhatóan 600 ezren lesznek kíváncsiak a rendezvényekre.

Annyira elégedett az állam ezekkel a fesztiválokkal, hogy a VOLT, a „Szánd”, a Sziget 150 milliót, a Nagyon Balaton 337 milliót költhet a külföldi reklámokra. Az nem teljesen világos, ezt a forrást mikor használhatják fel a szervezők, hiszen a VOLT lassan véget ér, és a többi említett rendezvény is a nyakunkon. A többi magyar fesztivál meg valószínűleg nem elég jó egy ilyen támogatásra.

Egyébként csak egy példa, hogy mi jut a külföldiek eszébe a Szigetről. Illúzióink ne legyenek, Belgiumban például így reklámozzák a fesztivált:

Megosztás: