Svédországból kezd elterjedni az otthoni irodák ötlete. A Hoffice elsősorban a szabadúszókat próbálja megmenteni az egyedül végzett munka magányosságától, a kávéházak zajosságától, és olyan városi közösségeket szervez, mely két legyet üt egy csapásra: az otthon kényelmességét ötvözi egy kellemes légközű irodával, mondja a Pop Up City.
A hoffice.nu oldalon ingyenesen regisztrálva fel lehet ajánlani a saját lakást, vagy bejelentkezni máshoz – ez esetben némi rágcsával vagy itallal felszerelkezve – hiszen a svédeknél a fika-pausa, a kávészünet nélkül elképzelhetetlen a munka.
A Hoffice ötlete a svéd közgazdásztól Christofer Gradin Franzentől indult, aki Indiában Sarvodaya Megmozduláson vett rész Sri Lankán hat hónapig, s egészen más dimenzióit tapasztalta meg a megosztásnak. Hazatérvén kihasználatlan térnek érezte a lakását, és egy barátjával együtt kezdtek el dolgozni otthon – s az ötlet bevált, 2013-tól egyre jobban elterjed. Nemcsak Svédországban hódít azonban az ötlet, Kínában, Párizsban és Bécsben, valamint Kanadában is számos otthon-iroda nyílt már. Az ötlet elődje a holland Huiskamerkantoor kezdeményezés, de a Hoffice járhatóbbnak tűnik, hiszen világszerte egyre népszerűbb.
1. regisztráció
2. találkozol az emberekkel, akikkel egy légtérben fogsz dolgozni
3. megtervezed a napi munkát, és nekilátsz
4. szünet
5. újra munka
6. közös étkezés
7. majd ünneplés
A Hoffice ugyanannak a nagyobb hullámnak a része, mely az otthonoknak az eredetitől eltérő funkciót talál – ilyen a lakáscsere vagy a couchsurfing is. hiszen nemcsak élünk, eszünk vagy a szabadidőnket töltjük otthon, hanem lassan a hagyományostól eltérő módokat is felfedezhetünk.
Így lehet kihasználni egy a szükségesnél jóval nagyobb nappalit vagy konyhát például – hasonló cipőben járókkal meg lehet osztani az egy személynek túl nagy teret, s egyúttal társaságunk is akad, ha már társas lények vagyunk. Az, hogy megosztjuk a dolgainkat másokkal, hovatovább egyre inkább köztudatba kerül, és szép lassan megváltoztatja, hogy hogyan észleljük a közös és a magán tereinket.