A Szerk. avatar
2015. február 8. /
, ,

Eljött az idő: katonai célokra alkalmazzák a Facebook-ot

Facebook-katonákat képez ki a brit hadsereg. A közösségi médiára szakosodott egység tagjai a közösségi oldalt pszichológiai hadviseléshez használják majd. Az osztag áprilisban kezdi meg működését, és mintegy 1500 katona alkotja. Az elit egységbe a tavasszal kezdődő toborzás során elsősorban újságírói végzettséggel rendelkező, vagy a közösségi médiát jól ismerő katonákat keresnek – írja a hirado.hu a Kossuth Rádióra hivatkozva.

Új egységet hoz létre a brit katonaság, amely a pszichológiai hadviselést és a közösségi médiát használja majd, hogy segítse a háborúk megvívását az információs korban. A hadsereg vezetője, Nick Carter szerint ezáltal okosabban és hatékonyabban működhetnek majd.

A közösségi egység a 77. brigád nevet kapta, tartalékosokból és sorkatonákból áll, és hivatalosan áprilistól működik majd. Létszáma várhatóan 1500 fő körül alakul. Az új egységet Chinditsnek nevezték el – a csindit a brit indiai hadsereg különleges erejét alkotó irreguláris alakulat tagjainak beceneve volt. A csinditeket a burmai hadjáratban vetettek be a második világháború idején, a brit úgynevezett nagy hatótávolságú behatoló csoportok egyik ágát képezték.

Facebook-egység a brit hadseregben – Szombat reggel/Kossuth Rádió

A huszonnégy órás hírek, az okostelefonok és közösségi média korában, a Facebook és Twitter világában, ez a brit speciális egység ügyel majd arra, hogy – hivatalos zsargon szerint – „a hadsereg kontrollálja a narratívát”, magyarul: odafigyeljenek arra, mit gondol róluk a közvélemény. Egy másik kedvelt brit frázis szerint a feladat, hogy megnyerjék az emberek szívét és lelkét is, vagyis, hogy adott esetben rámutassanak a szélsőségesek ideológiájának ellentmondásaira, megakadályozzák a fiatalok radikalizálódását, például, hogy az Iszlám Állam brit tinédzserek közül toborozhasson utánpótlást.

Tovább a hirado.hu oldalára.

Megosztás: