A Szerk. avatar
2014. augusztus 30. /
, ,

Vége a lájkvadászatnak a Facebook-on

Megfékezné a lájkvadászokat a legnagyobb közösségi oldal. Miért döntött így a Facebook? Egyáltalán mennyit ér egy lájk?

Sok felhasználó dühít a közösségi oldalakon, amikor bizonyos tartalmakhoz, cikkekhez, fotókhoz, alkalmazásokhoz csak úgy férnek hozzá, hogy előre kell lájkolni a bejegyzést. Függetlenül attól, hogy az adott tartalom tetszik-e vagy sem. Számtalan cég szakosodott az elmúlt években az úgynevezett lájkvadászatra, hiszen a nézettséggel bevételt tudnak generálni. A legnagyobb közösségi oldal most úgy határozott, hogy elejét veszi a sokakat bosszantó lájkvadászatnak.

Muraközi Gergely internetszakértő szerint úgy tűnik, a Facebook most, augusztusban nagyon feltűrte az ingujját, és nekilátott a lájkvadászat problémájának megoldásához. Ha ugyanis az emberek elégedetlenek egy szolgáltatással, akkor ritkábban, kevesebben veszik igénybe azt, és ez igaz a Facebookra is. A közösségi oldal működtetői ezért megpróbálják kiszűrni azokat, akik visszaélnek az oldal által nyújtott lehetőségekkel. Azokat a klikkeléseket keresik, amelyek után a felhasználó gyorsan visszatér a facebookos főoldalára, vagy kiinduló oldalára. Ha nagy tömegű ember néhány percet időzik egy lájkolás után megnyíló helyen, akkor azon jó eséllyel valós tartalmat találtak, de ha általában néhány másodperc után elhagyják azt, akkor valószínű, megtévesztették őket.

Az ilyen tartalmakat a Facebook megjegyzi, és bár nem tiltja le azt – mert nem biztos, hogy azok jogellenesek –, de lesorolja. Az üzenetek ugyanis nem egyszerűen időrendben érkeznek a felhasználóhoz, a Facebook által gondolt fontossági sorrenden is múlik, melyik hol helyezkedik el a tartalomfolyamban.

A szakértő szerint az nagyon nehéz kérdés, hogy mennyit ér egy lájk (like). Ha csak magáncélra kell, akkor gyakorlatilag semmit – gazdasági értelemben – legfeljebb az illető személy dicsekedhet vele, hogy egy hozzászólását 34-en lájkolták, vagy a családi fényképe 127 ismerősének tetszett.

Az, ahol a lájknak tényleges értéke van, azok a reklámok és egyéb marketingkampányok. Nagyon sok cég felfedezte magának a Facebookot, és nagyon komoly erőket fektetnek abba, hogy minél nagyobb ismeretségre tegyenek szert a közösségi oldalon. Lájkoláskor ugyanis az ismerősök üzenetei között is megjelenik a bejelölt kép, szöveg, videó, vagyis a lájkoló plusz megjelenéseket generál az adott tartalomnak. Ez egy termék esetében ingyenes reklámot jelent – tette hozzá Muraközi Gergely a Közelről csütörtöki adásában

Megosztás: