avatar
2010. november 18. /

Mobil író a konyhaablakban

PartinagyAz Ernst Múzeumban rendezett Összefüggő terek című kiállításon többek között Parti Nagy Lajos is fölolvasott. Előtte azonban nem hagyta ki az összefüggő terekben való bolyongást. Képünkön egy konyhaablakon kilépve próbál összefüggni a térrel. Talán a tér simasága és összefüggése hozta elő a szerzőbőlegy berlini kiállítás emlékét, ahol egy berendezettkonyhát napokon át forgattak vízszintes tengelye körül, ennek köszönhető folyamatosan nőtt a rendezetlensége, ahogyan a világegyetem entrópiája.

Repültek a fazekak, csilingeltek a kanalak és villák, összeütköztek a befőttes üvegekkel, mígnem napok múlva teljes lett a káosz. Az értelmezést a néző érzékenysége válogatta, ki univerzális összefüggéseket láthatott meg benne, más a rombolás esztétikáját.

Jelen sorok írója is emlékszik néhány remek berlini utcakiállításra az Unter Der Lindenen, ahol külön konténert rendeztek be a hatvanas évek endékás bútoraival, ágyaival, amiben hancúrozni is lehetett. Egy másik, mobil installációban egy hatalmas vécécsészét állítottak ki, amelybe szimbolikus ürülékként acélgolyó hullott, bejárta a lebomlás útjait, míg előtte az ember táprendszerében bolyongott.

Erről jut eszembe egy másik remek mobil szobor a Bódeni-tónál, Konstanz kikötőjében áll egy pazar kurtizán, bizonyos Impéria kilenc méter magas szobra, mely folyamatosan forog, két kezében pedig két királyt emel a magasba, mintegy szimbolizálva az érzékiség hatalmát.Talán aszobor tetszetős kidolgozása miatt erős korlát védi a mólón tátott szájjal sétáló férfiakat.

Konstanz

Megosztás: