+ Zene

Az angol metál-sör után itt a lengyelek punk-rock söre

ksu-sör

Az Iron Maiden hivatalos Trooper sörének sikerén felbuzdulva foghatott össze az egyik legrégibb lengyel sörfőzde és az egyik legkitartóbb lengyel punk-zenekar.

A populáris zenei műfajok előadóinak zöme nem idegenkedik az alkohol-fogyasztástól, ahogy a rajongók jelentős része sem. Amennyiben ezt az alaptételt elfogadjuk, tulajdonképpen nem is értjük, miként maradhatott fenn évtizedeken keresztül az a piaci rés, amit tavaly az Iron Maiden zenekar és a Robinson sörfőzde kezdett betömködni: a rajongók nyilván szívesen innák a saját zenekaruk sörét! A Trooper 2013. május 9-én került piacra Nagy-Britanniában.

A Trooperből tavaly nyár közepén már naponta átlagosan mintegy 20 ezer pintet (több mint 11 ezer litert) ittak meg a vásárlók a szigetországban, s ezzel bebizonyították, hogy a metál-életérzés nem csak a hallójáratokat tartja izgalmi állapotban.

Az innovatív képességeikről mindig is híres lengyeleket – mint ez a példa is mutatja – megint viszonylag gyorsan reagáltak: az 1977 óta létező KSU nevű punk-zenekar és a sziléziai Racibórz város sörfőzdéjének összefogásából megszületett a KSU-sör.

A KSU-sör pillanatnyilag 78 (mostantól 79!) rajongóval rendelkezik a legnépszerűbb közösségi portálon (a Troopert több mint ötezren kedvelik), ami nem is rossz arány, ha azt nézzük, hogy a 66 ezer rajongóval rendelkező lengyel punk-zenekar söre idén június közepén került a facebookra, míg a tizenhárom millió kedvelőt maga mögött tudó Iron Maiden söre több, mint egy éve „hasít”.

Az már most biztos, hogy van olyan mutató, amiben a sziléziai sör lenyomja az angolt: a KSU alkoholtartalma 5,2%, míg a Trooper 4,7%-kal szerénykedik. Majd’ elfelejtettem, a lengyel punk-rock sör teljes neve: RACIBÓRZ KSU BIES & CZAD & ROCK & ROLL, ami ugye sokkal hosszabb, mint a Trooper.

Az érdeklődés hiányában elmaradó piaci verseny kapcsán – aminek hiányát mi magyarok egyelőre kívülállóként szemlélhetjük – érdemes megjegyezni, hogy míg az Iron Maiden nyilvánvalóan a globális piacot vette célba, s ennek megfelelő marketinget folytat…

… addig a KSU részéről már az is nagy szó, hogy a régióból kilépve egész Lengyelországban számít a zenekar szomjas rajongóira! Mellesleg a zenekar dalaiban már korábban is fel-feltűnt a sör:

Azok, akik nem kedvelik a punk-zenét, meghallgathatják az akusztikus verziót:

Bár a szöveg itt sem kevésbé kilátástalanul közép-kelet-európai, van benne szürke föld és fekete ég, sok harag, kilátástalanság, munkanélküliség, eltűnt barátok és hónapos mocsok, de azért „iszom még egy sört… talán holnap”.

Azért ez nem sörreklám!

1 hozzászólás

1 hozzászólás

  1. tré-fi

    2014-08-14 - 10:43

    a magyaroknak jobban állna a rock-bor, mondjuk
    KISPÁL ÉS A BOR

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Népszerűek

To Top