A Szerk. avatar
2025. június 26. /
,

Ötméteres robot táncol az artistákkal a levegőben a Millenárison a Recirquel előadásán

Robot a trónon: gigantikus gépszörny táncol artistákkal a Recirquel új, monumentális előadásában

A Walk My World díszleteit a Dűne és a Szárnyas fejvadász alkotói készítették, az élmény pedig minden érzékszervet megmozgat

2025 novemberében a Millenáris Nagycsarnok egy eddig sosem látott produkció otthona lesz: a világszerte elismert Recirquel társulat új előadása, a Walk My World minden szempontból új mércét állít a hazai és nemzetközi újcirkusz, tánc- és színházi világban. A művészeti vezető, Vági Bence víziója alapján születő immerszív, vagyis teljes testtel és lélekkel átélhető produkció egyik legkülönlegesebb eleme egy ötméteres robot, amely nemcsak látványos díszlet, hanem a művészek partnere, cirkuszi eszköz és önálló szereplő is egyben.

Mítosz és gép – hogyan kerül robot egy trójai történetbe?

A Walk My World alapjául Vergilius eposza, az Aeneis szolgál, különösen Aeneas és Dido tragikus szerelmének története. Ez az antik alapanyag azonban a Recirquel olvasatában kortalan univerzummá válik: egyszerre idézi meg az ókori mitológia misztikumát, a 20. század tárgykultúráját és a jövőbe hajló sci-fi esztétikáját.

Recirquel
Fotókredit: Hirling Bálint

Ebbe a különös világba illeszkedik a produkció egyik központi látványeleme, az ötméteres, trójai falóra emlékeztető robot, amely vad és finom mozdulatokat egyaránt képes végrehajtani, és levegős artista-számokban is részt vesz. Ez a gépszörny tehát nemcsak díszlet: interaktív szereplő az előadásban, amely artistákkal táncol, súlyt hordoz, mozdul és fényfegyverként is funkcionál.

Hollywoodi technológia a Millenárison

A robot nemcsak méretével és mozgásával lenyűgöző, hanem eredetével is. A szerkezetet a Prop Factory Studio alkotta meg, amely olyan filmeknél működött közre, mint a Dűne 2, a Szárnyas fejvadász 2049 vagy a Mentőexpedíció. A mostani alkotásuk alapját egy autógyári ipari robot adta, amelyet speciális szoftverrel és művészi elemekkel fejlesztettek tovább, hogy színpadi környezetben is biztonságosan és precízen működjön – milliméter pontossággal reagálva a művészek mozdulataira.

Recirquel
Fotókredit: Hirling Bálint

Nemcsak robot – tízezer kellék, negyven tér, teljes szabadság

A Walk My World különlegessége nem merül ki a robotban: az előadás tere egy hatezer négyzetméteres világ, ahol negyven különböző, részletgazdag díszlettér bontakozik ki. A látogatók nem ülik végig az előadást, hanem szabadon barangolhatnak, felfedezhetnek, megérinthetnek tárgyakat és testközelből követhetik az eseményeket.

A produkcióban látható többek között:

fényekben úszó gigantikus trón,

barlangforgószínpad hatalmas tartályokkal,

lebegő ágy és asztal,

régi repülőgép vezérlőpultjára épített irányítórendszer.

Az interaktív színházi élmény így egyszerre emlékeztet múzeumi installációra, filmforgatásra és álomszerű kalandregényre, miközben minden pillanat színház marad.

Amit látni kell, de nehéz elmondani

A Walk My World nem csupán az eddigi legnagyobb szabású Recirquel-produkció, hanem egyfajta műfaji határátlépés is: színház, cirkusz, képzőművészet, mozgásművészet és technológia egyesül benne. Az előadásban több tucat művész, technikus, látványtervező, világítástervező és koreográfus vesz részt. A robot, amely mintha életre kelne, nem csupán technikai attrakció, hanem mitológiai szimbólum is – a történetben a „faló”, a csapda, az illúzió, amely elindítja a sorsdöntő eseményeket.

Vági Bence így fogalmaz:

„A Walk My World kortalan univerzumában az antik világ misztikuma ugyanúgy jelen lesz, mint a high-tech technológia, filmszerű utazássá varázsolva az egész estés előadást.”

A jövő élménye – 2025 novemberétől

A produkció 2025 novemberétől várja a közönséget a budapesti Millenáris Nagycsarnokban. A Recirquel célja, hogy az újcirkusz és a kortárs művészet lehetőségeit a lehető legszélesebb közönséghez juttassa el – nem kompromisszumok árán, hanem új szinteket teremtve a látványban és az élményben.

A Walk My World egy olyan előadás lesz, amit nem lehet csak nézni – át kell élni.

A legfrissebb színházi cikkek

Megosztás: