+ Képzőművészet

Megnyílt a Parisi udvar első bemerülős kiállítása – Cinema Mystica

parisi udvar

A Cinema Mystica elnevezésű művészeti projekt célja szerint félévente rendeznek majd kiállítások a Parisi udvar galériájában.

Megnyílt az első immerzív, digitális művészeti kiállítóhely csütörtökön Budapesten, a Parisi udvar galériájában: az újmédiumokat felvonultató galéria első tárlata a szakralitás és a digitális művészet kapcsolatát helyezi a fókuszba.

A Cinema Mystica elnevezésű művészeti projekt célja szerint félévente rendeznek majd kiállítások a Parisi udvar galériájában, bemutatva a hazai és kelet-közép-európai térség újmédia alkotóit.

Az új galéria első tárlatán digitális alkotások, immerzív vetített terek, 3D nyomtatott szobrok, interaktív élmények és rövidfilmek várjak a látogatókat. A több mint 20 interaktív egyedi installáció 1200 négyzetméteren, 10 teremben kapott helyet, a művészek között hazai és külföldi alkotók egyaránt szerepelnek.

A művészek többsége a Global Illumination alkotói közösség tagjai közül kerültek ki. A munkák arra keresik a választ, hogy lehet-e a digitális művészet vízionárius, közvetíthet-e szakrális tartalmakat, a technológia válhat-e alázatossá egy magasabb rendű cél érdekében, valamint hogyan alkalmazható a mesterséges intelligencia a transzformatív tartalmak gyártásban.

parisi udvar

Az immerzió a belemerülést fejezi ki. Ez a kiállítás tekintetében bejárható vagy körbejárható tereket, objektumokat és ezek sorozatát jelenti, ahol a képi- és a hangélmény háromdimenzióban érhető el. Ennek köszönhetően a néző a műalkotás aktív vagy passzív részesévé válik, átlépve a klasszikus művészet által évezredek óta meghúzott határokat.

A bemutatóhoz 85 darab projektort, 5 kilométer kábelt, csúcstechnológiájú médiaszervereket, érzékelőket és speciális hangszórókat, rezonátorokat használtak fel – idézi a tájékoztató Vigh Dávidot, a kiállítóhely művészeti vezetőjét, a kiállítás kurátorát, aki szerint a legkomplexebb installációban, a The Gardenben 17 projektor vetíti a teret, infravörös kamerák szolgálnak szenzorként, a padló interaktív, a tér közepén pedig egy ledes fényinstalláció, egy életfa található.

A kurátor kiemelte még az Aedan című, ChatGPT alapú, interaktív multimédiás installációt, amely a mesterséges intelligencia és az emberi kreativitás interakcióját járja körbe, és belépve a szobor érzékelő zónájába, egy mikrofonon keresztül bármit lehet kérdezni az entitástól. „A szoborra mappelt képek az eredeti pixelhalmazból kiindulva, a néző szöveges promtjaiból hoznak létre a MI által generált tartalmakat” – emelte ki Vigh Dávid.

A kiállítók között van ABDFX, AuralEye, Zemba Ákos, Blase Clark, Katona Kati, Krizanic Antonin, Zeke Ádám, Fóris-Ferenci Gábor, Mátis András, NAAVI, Szatmári György Dure, Nagy Kála, Polonyi András AXA és Fekete Máté.

Kattints ide a hozzászóláshoz

Hozzászólás

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

I accept the Privacy Policy

Népszerűek

To Top