+ Film

Fizetős platformra rakták át az oroszok az ukrán elnök tévésorozatát

Az első este után levette műsoráról, és fizetős online platformjára helyezte át a Volodimir Zelenszkij főszereplésével leforgatott, A nép szolgája című ukrán tévésorozat sugárzását csütörtökön az orosz TNT szórakoztató csatorna.

A TNT sajtóosztálya közölte az Interfax hírügynökséggel, hogy a sorozat sugárzásának megszüntetése és a Premier online platformra való áthelyezése átgondolt marketingstratégia része, amely az online brand ismertségét kívánta növelni.

A három évadot megért sorozatban Zelenszkij egy korrupció és oligarchák ellen lázadó tanárt alakít, akit Ukrajna elnökévé választanak. 2019 tavaszán a főszerepet alakító humorista-színész-producer a valóságban is elnyerte az államfői címet A Nép Szolgája elnevezésű párt színeiben.

A TNT szerdán az első három részt tűzte műsorra, két nappal azután, hogy Volodimir Zelenszkij ukrán elnök hétfőn Párizsban első ízben találkozott orosz hivatali partnerével, Vlagyimir Putyinnal a “normandiai négyek” csúcstalálkozóján. Dmitrij Peszkov, a Kreml szóvivője szerdán Moszkvában újságíróknak azt mondta, hogy az időszűkében lévő Putyin nem látta, és nem is fogja nézni a sorozatot.

Peszkov azt mondta, hogy a TNT magáncsatorna, amely maga dönt arról, hogy mit tűz műsorra, így az ukrán sorozat vetítéséhez nem volt szüksége a Kreml engedélyére. A műsorral kapcsolatban felmerült, hogy vajon cenzúrázatlanul láthatja-e az orosz közönség. A BBC orosz nyelvű szolgálata úgy értesült, hogy a TNT már az első részből kivágott egy, a Zelenszkij által alakított Vaszilij Goloborogyko által kimondott, Putyinra vonatkozó – magyarra egyébként nem lefordítható – altesti vonatkozású szóviccet.

Sajtóhírek szerint a rusztikus geget az ország keleti területeinek lakói még láthatták, de a központi régiókban A nép szolgája már szerkesztett változatban került a képernyőkre. A Premier platformra szintén megvágott formában került fel az első rész, ami értetlenséget váltott ki az intézkedés bírálóiból, mert a sorozat a YouTube-on térítésmenetesen is hozzáférhető.

A sorozat műsorra tűzése előtt a TNT egyébként arra biztatta nézőit, hogy hasonlítsa össze, milyen ígéreteket tett a képernyőn Goloborogyko szerepében Zelenszkij, és ebből mit valósított meg igazi elnökként az életben.

Peszkov csütörtökön újságíróknak nem kívánta kommentálni a TNT-nek a sorozat levételére vonatkozó döntését, mondván, hogy az elnöki hivatalnak nincs semmi köze az ügyhöz és abban nem is lenne joga beavatkozni. A tévétársaság kompetenciájába utalta annak a kérdésnek a megválaszolását, hogy helyes volt-e az első rész megvágni.

Egy másik kérdéskörről szólva valótlannak minősítette azt az állítást, hogy az orosz televíziózásban megerősödött a cenzúra és hogy az elnök személyével nem lehet viccelni.

A Gazprom Media tulajdonában lévő TNT a svéd Eccho Rightstól, a sorozatot gyártó ukrán Kvartal 95 stúdió disztribútorától szerezte meg a sugárzás jogait. A nép szolgáját eddig több mint 20 ország forgalmazói vették meg, köztük az amerikai Netflix is.

Korábban Oroszországban az Eccho Rights a Yandex online cégnek adta el a túlnyomórészt orosz nyelvű sorozat terjesztésének kizárólagos jogát, de a hozzáférést május 22-től blokkolták a jogtulajdonos kérésére.

1 hozzászólás

1 hozzászólás

  1. Szerencsi Veronika szerint:

    A magyar TELEKOM pedig a zenét fizetteti meg. A CLASSIC – ot tették fizetőssé és helyette IZAURA mehet orrvérzésig. A fene essen beléjük.

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

I accept the Privacy Policy * for Click to select the duration you give consent until.

Népszerűek

To Top