+ Film

Emberi jogi dokufilmek fesztiválja a Trafóban – Nemzetközi mezőnnyel

A Trafóban tartandó vetítéssorozatot Mundruczó Kornél nyitja meg, egy videón a fesztivállal kapcsolatos gondolatairól beszél:

14. VERZIÓ, NEMZETKÖZI EMBERI JOGI DOKUMENTUMFILM FESZTIVÁL

A Trafóban induló vetítéssorozatot Mundruczó Kornél nyitja meg, az alábbi videón a fesztivállal kapcsolatos gondolatairól beszél:

A nemzetközi zsűri tagjai

Isabelle Gattiker

A Genfi-i Nemzetközi Filmfesztivál és az Emberi Jogok Fórumának (FIFDH) igazgatója 2014-től, a film és az emberi jogok egyik legkiemelkedőbb nemzetközi eseményének, amelynek 2002-es megalakulásában Gattiker társalapítóként is szerepet vállalt. Az 1978-as születésű Gattiker történelem és művészettörténet szakon végzett. Amos Gitai rendezőasszisztenseként dolgozott, mielőtt producerként részt vett számtalan, a genfi Intermezzo Films által forgalmazott, merész és elkötelezett film forgalmazásában, amelyek mindegyike nemzetközi elismerésben részesült.

Papp Bojána

A Színház- és Filmművészeti Egyetemen diplomázott filmdramaturgként, majd televíziós műsorokban, rádióknál, újságoknál, portáloknál dolgozott szerkesztőként, rendezőként. Több nemzetközi dokumentumfilmes workshopon is részt vett (Documentary In Europe, Esodoc, Eurodoc, Ex Oriente, Berlinale Talent Campus Doc Clinic), az EsoDoc dokumentumfilmes workshop szervezője volt. Kétszer kapta meg a Magyar Filmkritikusok díját. DLA hallgató az SZFÉ-n, valamint dokumentumfilmezést tanít egyetemeken.

Aleksandru Solomon

A 90-es évek elején Solomon, mint fikciós játékfilmek operatőre tűnt fel. Jelenleg a legkiemelkedőbb román politikai tematikájú dokumentumfilm készítők közé tartozik. Solomon korábbi munkái, a Nagy Kommunista Bankrablás, a Hideghullámok és a Kapitalizmus – a titkos receptünk – a propagandával, korrupcióval és a manipulációval foglalkoznak. A Tarzan golyói című legújabb dokumentumfilmjét 2017-ben mutatták be, és a 14. Verzió programjában is szerepel. Alexandru a Bukaresti Művészeti Egyetemen tanít és az One World Románia Fesztivál igazgatója.

ALKOTÓK

Zaradasht Ahmed rendező, Nincs hová bújnod (Háború & Béke 2.0, Nyitófilm)

Egy kórházi ápoló elbeszélése arról, hogyan élte túl Irak közepén a háborút. Legjobb Egészestés Dokumentumfilm, IDFA, 2016.

Feras Fayyad rendező, Aleppo, a végsőkig (Háború & Béke 2.0)

Lebilincselő film a Fehér Sisakosok munkájáról, akik elsőként érkeztek Aleppóba, hogy segítséget nyújtsanak a bombázások áldozatainak. DOX: Díj, CPH:DOX, 2017.

Maria Gavrilova producer, A per (Nemzetközi Panoráma)

Az orosz államgépezet által 20 év börtönre ítélt ukrán filmes, Oleg Szencov kafkai pere.

Alexander Kvatashidze rendező, Találkozunk Csecsenföldön (Nemzetközi Panoráma)

Aki háborúba megy, haza is visz belőle egy darabot. Mélyen személyes film a háborús fotósokról.

Andrés Lübbert rendező, A kaméleon színe (Nemzetközi Panoráma)

Egy fiú az apa sötét múltját kutatja a Pinochet-diktatúra után. Elmenekülhet-e a chilei titkosszolgálat emléke elől, ha háborús operatőr lesz?

Niina Brandt rendező, A titkos erdőm (Nemzetközi Panoráma)

A 20 éves autista Lauri kommunikálni csak tolmács segítségével tud, ám gondolatai és érzései mély és komplex belső világot tárnak fel.

Maya Zinshtein rendező, Színtiszta csapat (Nemzetközi Panoráma)

Két muszlim játékos átigazolása a Beitar Jerusalembe minden idők legnagyobb rasszista kampányát indította el az izraeli foci történelmében, teljes káoszba sodorva a klubot is.

David Borenstein rendező, Álombirodalom (Kié a város?)

Egy ambíciózus vállalkozó külföldi bérlőket közvetít ki befektetőknek, hogy a dzsentrifikáció légkörét megteremtve felsrófolják az árakat az új kínai toronyházakban. De mi lesz, ha elpattan az ingatlanbuborék?

Filip Antoni Malinowski rendező, Kilakoltatás (Kié a város?)

A 16 éve Bécsben élő filmrendező hazalátogat lengyel nagyszüleihez, akiket a hatóságok arra kényszerítenek, hogy hagyják el otthonukat, ahol 66 évig éltek. Történetek a múltból, párhuzamok a második világháború és a modern társadalom erkölcsi válsága között.

Deepak Tolange rendező, Por (ZOOM IN Diákfilm verseny)

Indiában és Nepálban kamaszok tömegei kelnek útra minden évben, hogy a nepáli téglagyárakban dogozzanak. Miről álmodoznak a kemény munka, illetve a pihenés és szórakozás rövid pillanataiban?

Shorena Tevzadze rendező, Didube, végállomás (Zárófilm)

Bensőséges történet egy forgalmas buszpályaudvarról Tbilisziben, ahol az ósdi állatpatika tulajdonosa igyekszik megmenteni pusztuló világát.

Fotófilmek: Állóképek mozgásban / konferencia és filmsorozat

 A nem mozgó és a mozgó képek „kezelését” az utóbbi évtizedben alapvetően változtatták meg a digitális eszközök. Egyfelől ma már képesek vagyunk akár álló, akár mozgó képeket felvenni és lejátszani okostelefonon, tableten, számítógépen, fotó- vagy videokamerán. Az esemény egy konferenciából és filmvetítésekből áll: három rövidfilmes blokk a Toldi moziban és négy egészestés film a Blinken OSA Archívumban, a Francia Intézetben és a Cirkoban. Az eseménysorozat célja, hogy rendezők, médiaművészek, teoretikusok és a közönség megvitassák napjaink audiovizuális médiájának izgalmas új fejleményeit.

Hámos Gusztáv, Katja Pratschke és Thomas Tode kurátorok

Explore Impact mesterkurzus a Trafóban

Melyek a dokumentumfilmek készítésének a gondolkodásra és a viselkedésre befolyást gyakorló összetevői? Hogyan képesek a dokumentumfilmek az emberi jogi kérdésekkel hatékonyan foglalkozni, és hogyan lehet egyáltalán ezt a hatást mérni? Mi történik, amikor a dokumentumfilmesek és az emberi jogi aktivisták egyesítik erőiket, hogy szélesebb közönséget érjenek el a társadalmi változásokat célzó kampányokban? Ezeket a kérdéseket vizsgáljuk három olyan rendező közreműködésével, akiket sikeres társadalmi kampányokba vontak be.

Andrei Dascalescu rendező, A Petrilla bolygó

A hajdani bányász, jelenleg művész-aktivista abszurd műalkotásokkal próbálja megakadályozni, hogy az önkormányzat ledózerolja Románia legrégibb, már bezárt szénbányájának műemlék épületeit.

Valentin Thurn rendező, Frissen a szemétbe

A földeken megtermelt élelmiszer több, mint fele a szemétben végzi, még mielőtt asztalunkra kerülne. Miért dobunk ki ennyi ennivalót, és hogyan lehet a pazarlást megszüntetni?

Rehad Desai rendező, Sortűz a tüntetőkre

Dél-Afrikában egy bányász-sztrájk az apartheid utáni első tömegmészárlásba torkollik. A film egyedülállóan dokumentálja a munkásoknak a bányavállalat és szövetségesei elleni bátor kiállását. A Václav Havel Zsűri Díj, One World Emberi Jogi Filmfesztivál, Prága, 2014.

Kattints ide a hozzászóláshoz

Hozzászólás

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

I accept the Privacy Policy

Népszerűek

To Top