+ Film

Eddig soha nem látott fotókat mutatunk be Pasolini Medea című filmjéből

pasolini

Medea a nyugati kultúra egyik ikonikus nőalakja, történetének értelmezése koronként változott, figurája magában sűríti a nők társadalomban betöltött szerepének változásait.

Pier Paolo Pasolini Medea című filmjének forgatásán készült, eddig soha nem látott fotókból és a görög mítoszt újraértelmező két fiatal magyar kortárs fotóművész munkáiból nyílik kiállítás október 20-án a Római Magyar Akadémián.

Az írásos tájékoztató szerint a Római Magyar Akadémia 90 éves ünnepi programsorozata keretében nyíló Medea című fotókiállítás Pier Paolo Pasolini olasz rendező 1969-es, azonos című filmjének forgatásán készült fotók, valamint két fiatal magyar fotóművész Gőbölyös Luca és Herczeg Eszter képein keresztül vállalkozik a mítosz kortárs interpretációjára.

Medea a nyugati kultúra egyik ikonikus nőalakja, történetének értelmezése koronként változott, figurája magában sűríti a nők társadalomban betöltött szerepének változásait.

A mítoszban elmélyülve (Sprofondare nel mito) című szekcióban Mario Tursi, világhírű római fotóművész több mint 120, többnyire fekete-fehér, közepes méretű képe látható. A felvételek a film főszereplőjét, Maria Callast, valamint Pasolinit örökítik meg. A szekció érdekessége, hogy Tursi felvételei az elmúlt csaknem 40 évben mindezidáig nem kerültek nyilvánosságra, így az olasz közönség most először láthatja azokat.  A 2008-ban elhunyt fotográfus együtt dolgozott többek között Renato Castellani, Luchino Visconti, Pier Paolo Pasolini, Elio Petri, Francesco Rosi, Alberto Lattuada, Ettore Scola, Giuseppe Bertolucci, Roberto Benigni, Giuseppe Tornatore és Massimo Troisi rendezőkkel, de Martin Scorsese és Roman Polanski is igényt tartott a munkájára.

A Cannes-i filmfesztiválon 1989-ben a Krisztus utolsó megkísértése című film forgatásán készült felvételeivel elnyerte a filmes fotós nagydíjat. A kiállításon látható képek Giuseppe Garrera magángyűjteményéből származnak.

A kiállítás második, A mítosz újraértelmezése (Reinterpretare il mito) című szekciója, Gőbölyös Luca és Herczeg Eszter képeit mutatja be. A két fiatal művész újraértelmezte és kortárs kontextusba helyezte Medea mítoszát. A képeket site specific installációk gazdagítják. Gőbölyös Luca fotográfus, a budapesti Iparművészeti Egyetemen végzett, mesterkurzusait Rómában és Brightonban végezte. A Budapesti Metropolitan Egyetem fotószakának vezetője. Munkáival több mint száz nemzetközi és magyar kiállításon szerepelt. Herczeg Eszter fotográfus 2015-ben végzett a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen, ösztöndíjasként élt Párizsban és Helsinkiben.

Kattints ide a hozzászóláshoz

Hozzászólás

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

I accept the Privacy Policy

Népszerűek

To Top