+ Film

Romantikus szörnyfilm vitte az Arany Oroszlánt

A fesztivál történetében először megjelent új szekció, a Virtuális Valóság zsűrije John Landis vezetésével elismerésben részesítette Eugene YK Chung Arden nyomvonala (Arden’s Wake) című filmjét és a Dél-kóreai Gina Kim alkotását, a Blodless-t (Vér nélkül).

Véget ért a 74. Velencei Filmfesztivál. Guillermo Del Toro romantikus szörnyfilmje, A víz alakja (The shape of Water) kapta az Arany Oroszlánt. A Kennedy idők Amerikájában játszódó történetben keveredik a rasszizmus, a homofóbia, a másság gyűlölete, de van benne barátság és remény is.

A Zsűri Nagydíját az izraeli Samuel Moz Foxtrot című filmje nyerte, amely a háború következményeit állítja a történet középpontjába. Annak az apának a haragját és fájdalmát mutatja be, akinek szembesülnie kell fia halálával. Nyolc évvel egy harckocsiban forgatott munkájáért, a Lebanonért kapott Arany Oroszlán után a rendező visszatért a háborús témához, de ezúttal azt vizsgálja, milyen konfliktusok támadnak a katonák családjaiban.

A Volpi Kupát Charlotte Ramplingnak ítélték az olasz Andrea Pallaoro filmjében, a Hannah-ban nyújtott alakításáért. Egy asszony portréja bontakozik ki, aki negyven évi házasság után kénytelen mérleget készíteni férjével közös életükről, miután a férfit egy szörnyű bűntény miatt letartóztatták.

1 hozzászólás

1 hozzászólás

  1. sylvain szerint:

    „A Kennedy idők Amerikájában játszódó történetben keveredik a rasszizmus, a homofóbia, a másság gyűlölete, de van benne barátság és remény is.”

    Egyáltalán nyerhetett más film? A mai világban nem nyerhet egy film sem, amely nem erről szól… Mert nem a film művészeti értékét díjazzák manapság, hanem a sjw marhaságok, a gender-, a fajelmélet, a transszexualitás jelenlétét a filmekben.

    Ez már semmiben sem különbözik a sztálinista időktől, amikor a komcsi propagandát díjazták…

Hozzászólás

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

I accept the Privacy Policy

Népszerűek

To Top