Tüntetés volt Andy Vajna miatt Szegeden

delmagyar

Mintegy 40-50 ember gyűlt össze szerdán este Szegeden a Klauzál téren. A Köz-Hasznáért Mozgalom felhívására az ellen tiltakoztak, hogy a város nagy múltú napilapja Andy Vajna kezébe kerül. A szervezők szerint ezzel megszűnik a lap önállósága, az a kormányzati sikerpropaganda részévé válik.

Ismeretes, hogy a Médiatanács hozzájárult ahhoz, hogy a filmügyi kormánybiztos AVALUE Befektetési Kft.-je megvásárolja a Lapcom Zrt.-t, a Délmagyarország, a győri Kisalföld és a Bors című bulvárlap kiadóját. Ha az ügyletet a Gazdasági Versenyhivatal is engedélyezi, nem marad egyetlen független megyei lap sem.

A Délmagyarország az egyik legrégebbi magyar napilap, 1910-ben alapították. Szerzői között szerepelt többek között Móra Ferenc, Juhász Gyula vagy Móricz Zsigmond. Jelenleg mintegy 35 ezer példányban jelenik meg. Az 57 ezres Kisalfölddel együtt a legnagyobb példányszámú, és gazdaságilag legjobban teljesítő vidéki napilap. 12 megyei újság már korábban Mészáros Lőrinc cégéhez, a Médiaworkshöz került. Ezekben a lapokban az országos híreket tartalmazó oldalakat azonosak, központilag szerkesztik őket. Mészáros vette meg egy hónapja a Nógrád Megyei Hírlapot is. A Russmédiától nemrég az a Heinrich Pecina vásárolta meg az Észak-Magyarországot, a Kelet-Magyarországot és s Hajdú-Bihari Naplót, aki korábban a Népszabadságnál is a Médiaworks strómanja volt, s lapot megszüntették. A mostani tranzakcióval úgy tűnik, az összes megyei napilap kormányközeli üzletemberekhez kerül. A Lapcom vezérigazgatója, Andreas Merz nem nyilatkozott a tranzakcióról.


  • Quintus

    Emlékeznek ugye arra, amikor 1996 körül, a Délmagyarország akkori vezetői, kommandósaikkal elfoglalták a tisztán magyar tulajdonú konkurencia, a Reggeli “lila” Délvilág irodáit… M. T. és kollégái akkor nem sajnálkoztak, pláne nem tüntettek, mert állásaik megmaradtak. 🙁