+ Építészet

Élelmiszerlánc menti meg az Utolsó vacsorát

Luxusdivatmárka és biztosítótársaság is beszállt az utóbbi időben műkincsek renoválásába. Most élelmiszerbolt-hálózat ajánlott egymilliót Jézus utolsó vacsorájára.

Ennél stílusosabb adományozásba már aligha botlunk a héten: az Eataly olasz élelmiszerboltlánc egymillió euróval finanszírozza Leonardo da Vinci Az utolsó vacsora című freskójának megőrzési munkálatait. A restaurációs a legmodernebb módszerekkel végzik – írta az ujszo.com.

A restaurációs munkák mellett megtisztítják a levegőt a milánói Santa Maria delle Grazie kolostor refektóriumában, ahol a remekmű található. A kolostor mikroklímájának szabályozásával nemcsak a freskó időtállóságát javítják, hanem azt is lehetővé teszik, hogy ezután több látogató csodálhassa meg a művet.
A restaurálásra és a levegőcsere megújítására 1,2 millió eurót költ a kulturális minisztérium, ezt egészíti ki az üzlethálózat kerek 1 millió eurós támogatása.
A különleges szűrőrendszer beépítésével Leonardo halálának 500. évfordulójára, 2019-re készülnek el. Az új szellőzőrendszer napi 10 ezer köbméter levegő cseréjét teszi lehetővé a jelenlegi 3500 köbméterrel szemben.
Oscar Farinetti, a vállalat vezetője a műalkotás megőrzésével kapcsolatos tervet a múlt héten jelentette be egy milánói rendezvényen Dario Franceschini kulturális miniszter társaságában. A kulturális miniszter kiemelte, hogy
Az utolsó vacsora sérülékeny műalkotás, amit számos alkalommal restauráltak az elmúlt 500 év alatt. Azonban ez lesz az első olyan restaurálás, amely további 500 évre garantálja fennmaradását.
Az eredeti alkotásnak már csak nagyon kicsi része érintetlen. Da Vinci életrajzírói szerint már néhány évtizeddel a mű születése után „megrongálódott” a kolostor levegőjének nedvessége miatt, és az sem használt az állapotának, hogy száraz falra festette a művész. További károkat okoztak a félresikerült restaurálási kísérletek, és a szövetségesek bombázása is kárt tett benne a második világháború alatt.
Az utóbbi években számos híres olasz műkincset renováltak  magánadományokból, ebben főleg a luxusdivatszektor járt elöl. Egy biztosítótársaság hamarosan a velencei Királyi kertek (Giardini Reali) rendbehozatalát finanszírozza, a Gucci divatház pedig vállalta, hogy újjávarázsolja a firenzei Boboli-kertet.
Kattints ide a hozzászóláshoz

Hozzászólás

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

I accept the Privacy Policy

Népszerűek

To Top