+ Film

Deák Kristóf egy picit rácsukja a szekrényajtót az Oscar-díjra

A Mindenki nem pedagógusok elleni kiáltványnak készült – mondta Deák Kristóf, az Oscar-díjas rövidfilm rendezője, aki elmondta azt is: örül, hogy a film teljesen ellentétes értelmezéseket szült.

A Mindenki nem pedagógusok elleni kiáltványnak készült – mondta Deák Kristóf, az Oscar-díjas rövidfilm rendezője, aki elmondta azt is: örül, hogy a film teljesen ellentétes értelmezéseket szült.

A film fő kérdése az, hogy miként lehet elvenni egy gyerektől azt a dolgot, amiért belépett egy kórusba, azért, hogy bent maradhasson a kórusban. Az ilyen feloldhatatlan paradoxonok adják az élet sava-borsát – mondta a rendező az alkotás egyik helyszínén, a Bakáts téri Ének-Zenei Általános Iskolában rendezett, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által szervezett sajtótájékoztatón.

A filmben szereplő kórusvezető tanár hibáját Deák Kristóf abban látta, hogy nem a gyerekek érdekeit helyezte előre. Ugyanakkor szerinte ez nem általános ma Magyarországon, ahol rengeteg tanár csodálatos munkát végez.

A kisfilmek egészen másként kerülnek az Oscar-díj közelébe, mint az idegen nyelvű filmek kategóriájában versenyző alkotások, ahol az egyes országok nevezhetnek. A kisfilmek esetében vagy egy jelentős filmfesztivált kell megnyerni, vagy egy Los Angeles-i moziban kell egy egész héten át vetíteni az adott alkotást – mondta el Deák Kristóf. Hozzátette: a Mindenki úgy került az amerikai filmakadémia látókörébe, hogy két fontos fesztivált is megnyert.

A film forgatását 2014-ben kezdték el, és 2016-ban, az előző Oscar-gála estéjén láthatta először közönség – idézte fel a rendező.

Deák Kristóf elmondta: egyelőre nem kapott konkrét ajánlatot Hollywoodban, de elindultak beszélgetések, és többen kíváncsiak voltak arra, hogy milyen tervei vannak.

Udvardy Anna producer, amikor meglátta a Mindenki munkakópiáját, azt gondolta, ez a film olyan jó, hogy nem szabad dobozban tartani, bármi áron a közönség elé kell juttatni mindenhol a világon.

Deák Kristóf a klasszikus filmgyártást képviseli, addig nem forgat, amíg fejben előbb nem áll össze a film.

Mire a rendező:

A szobor kötelez, de ez lehet egy picit teher is. (…) Lehet, hogy olyan helyre fogom tenni, ahol néha rá tudom csukni a szekrényajtót, hogy ne lássam minden egyes nap

Deák Kristóf áprilisban forgatja le legújabb kisfilmjét, amelynek egyik fontos témája a mesterséges intelligencia lesz. Az alkotást a Mindenkihez hasonlóan a Magyar Média Mecenatúra program támogatja.

Gáspárfalvi Dorka, a Mindenki egyik főszereplője újságírói kérdésre hangsúlyozta: az Oscar-díj megnyerése óta sok ellenséges cikk jelent meg a filmről, de ezekkel nem kell foglalkozni.

Ha egy magyar alkotás sokra viszi, egyből elkezdik megmondani, miért nem jó. Pedig úgy kellene hozzáállni, hogy miért jó.

A film zeneszerzője, Balázs Ádám a sajtótájékoztatón kiemelte, hogy a Bodzavirág című dalt édesapja, Balázs Árpád komponálta Nemes Nagy Ágnes verse nyomán. Olyan zenét kerestek, amely dramaturgiailag is fel tudja emelni a film fontos pillanatát, így esett a választásuk a szerzeményre.

Kattints ide a hozzászóláshoz

Hozzászólás

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

I accept the Privacy Policy

Népszerűek

To Top