+ Képzőművészet

Megfestették a Nemzeti Tájképet

A Trafóban megvalósuló Nemzeti Tájkép című kiállítás a tájkép használatának és a nemzeti kultúra részeként való megjelenítésének ideológiai aspektusaira fókuszál. Arra mutat rá, hogy a természet elemeinek kulturális jelentéssel való feltöltése ideológiai és csoportidentitás képző hatással bír.

Hubert Czerepok (1973) a minimalista kritikai lengyel képzőművészet egyik legújabb alakja, művei között egyaránt találhatóak installációk, objektek és filmek. Első budapesti önálló kiállítását megelőzően már több magyar csoportos kiállításon vett részt a Ludwig Múzeumban (Helyszíni Szemle, 2011) és a Platán Galériában is. Nem utolsó sorban az ACAX budapesti rezidencia-programjában is több hónapot töltött a Budapesten, 2015 folyamán.

Czerepok művei talált film-nyersanyagok átrendezésével és ismétlésével tárgyakat és üzeneteket helyeznek át új kontextusba. A Trafóban megvalósuló Nemzeti Tájkép című kiállításán a tájkép használatának és a nemzeti kultúra részeként való megjelenítésének ideológiai aspektusaira fókuszál. Arra mutat rá, hogy a természet elemeinek kulturális jelentéssel való feltöltése ideológiai és csoportidentitás képző hatással bír. A kiállítás egyik kulcsműve a Lux Aeterna című videó, melyben lélegzetelállító norvég tájképeket kombinál romantikus költők, őrültek és zsarnokok írásaival (Julius Słowacki, Adolf Hitler, Anders Breivik, Thomas Jefferson). A film így válik a világ leigázásának allegóriájává és az őrültségből születő politikai utópia esettanulmánnyá.

Nemzeti Tájkép

Nemzeti Tájkép

Kattints ide a hozzászóláshoz

Hozzászólás

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

I accept the Privacy Policy

Népszerűek

To Top