+ Színház

Mint egy UFO a kihalt tájban

Tegnap este bemutatták Philipp Himmelmann rendezésében Gaetano Donizetti romantikus komédiáját, a Szerelmi bájitalt a Szentmargitbányai Kőfejtő Ruffini színpadán. A díszletet egy az ötvenes évekre emlékeztető óriási wurlitzer képében álmodta meg a neves díszlettervező, Raimund Bauer, amit a „vágyakozás jelképe“-ként emleget.

Amore, amore  – Gaetano Donizetti Szerelmi bájital, Szentmargitbányai Kőfejtő Ruffini színpad, 2016. július 6-tól augusztus 19-ig

Tegnap este bemutatták Philipp Himmelmann rendezésében Gaetano Donizetti romantikus komédiáját, a Szerelmi bájitalt a Szentmargitbányai Kőfejtő Ruffini színpadán. A díszletet egy az ötvenes évekre emlékeztető óriási wurlitzer képében álmodta meg a neves díszlettervező, Raimund Bauer, amit a „vágyakozás jelképe“-ként emleget. Donizetti operája egy igazi forró, fordulatokkal teli, humorral és melankóliával fűszerezett szerelmi történet biztos szórakozást ígér egy kellemes nyári estére.

Kősziklák között egy óriási, vörös wurlitzer

Az alkotó brigádra mint minden évben az idén is inspiráló hatással volt a kőfejtő természetes kulisszája. Kezdetektől fogva egyetértettek abban, hogy a kőfejtő varázslatos atmoszférájához különleges színpadkép illik. Több napot töltöttek a munka megkezdése előtt a kőfejtőben, elmondásuk szerint annak látványos ridegsége és terméketlensége inspirálta őket arra, hogy a színpadnak úgy kell kinéznie, mint egy UFO-nak a kihalt tájban. Nem reális, hanem képzeletbeli helyszínként kell megjeleníteni a zene által megsokszorozott vágyat. Ezeket a gondolatokat kapcsolták össze az 50-es, 60-as évek látványvilágával, ahogyan azt a háború utáni olasz filmekből ismerjük, egy olyan időből, amikor az első zenegépeket felállították a bárokban és a hangszórókból áramló dallamok szárnyán az emberek egy másik világba varázsolhatták magukat. A Szerelmi bájital – az egyik legőrültebb szituációs komédia, ugyanakkor érzelmes és melankolikus opera – megkívánt egy középpontot, ami körül az egész történet forog.

 

Így született meg egy óriás wurlitzer ötlete a színpadképre, a padlón, mintegy forgószínpadként egy óriási fekete lemez és egy lemezjátszókar az olasz filmek világát idézi, amikor a fiatalok gépzenére szórakoztak, ennek a forgószínpadnak a segítségével tudja a szereplőket közelebb hozni a nézőkhöz és egyben kiküszöbölni az akusztikai problémákat.

Elsőosztályú és keresett fiatal énekesek

A zenei megvalósításért az a Karsten Januschke felel, aki tavaly és idén is az Esterházy-kastély Haydn Termében vezényelte a Hókirálynő című gyermekoperát, mely Anna Netrebko védnöksége alatt valósulhatott meg. Januschke Bayreuthban Thielemann és Petrenko asszisztenseként dolgozott korábban.

A szereposztást elsőosztályú, fiatal, feltörekvő, nemzetközileg keresett énekesekre osztották. Jellemzően kettős, de Nemorino szerepében például hármas szereposztás van.

 

A főhős, Nemorino szerepében a premieren Kecskemétről származó Tarjányi Tamás lépett fel, aki ősztől Bonn után Münchenben folytatja pályafutását, és elmondása szerint Nemorinot énekelni az egyik legszerethetőbb szerep. Július nyolcadikán az olasz Antonio Polit hallhatjuk, aki május és június hónapokban a Római Operaház Traviata előadásában, Sofia Coppola rendezésésben Alfredo szerepét énelkelte. A harmadik szereposztásban a romániai Ioan Hotea lép fel, aki tavaly debütált, szintén Alfredo szerepében a Traviataban, Hamar Zsolt vezénylete alatt Wiesbadenben.

Adina szerepén két csodálatos szoprán osztozik, a spanyol Elena Sancho Pereg és az örmény Narine Yeghiyan. Sancho Pereg a Rajnai Német Operában énekel, míg Yeghiyan a Berlini Állami Operában Baremboim premierjeinek állandó szereplője. A premieren Elena Sancho Pereg énekelt.

 

Belcoret, a fess káplárt Andrei Bodnarenko (premier) és Matthias Hausmann míg a szélhámos csodadoktort Uwe Schenker-Primus (premier) és Jonathan Lemalu alakítják. Gianettát Esther Dirkes (premier)és Katrin Koch formálják meg.

A darabnak van még egy magyar vonatkozása, hiszen a koreográfiáért Sziráky Gábor felel. A zenei igazgató és dirigens Karsten Januschke a Szlovák Rádió Szimfonikus Zenekarát és a Bécsi Filharmónia Kórusát vezényli. A zenekar a wurlitzer belsejében foglalt helyet.

Ruffinibühne (c) Armin Bardel

Ruffinibühne (c) Armin Bardel

Humoros vígopera – szerelemre lobbant szívek és óriási szenvedélyek

A bátortalan parasztlegény, Nemorino beleszeret a gazdag földbirtokos lányába, Adinába, aki látszólag azonban csak a fess káplár, Belcore iránt mutat érdeklődést. Amikor Dulcamara, a vándorló csodadoktor a kisvárosba érkezik, a hiszékeny Nemorino szerelmi bájitalt vásárol tőle, ami azonban nem más, mint egy üveg vörösbor. A második üvegért képes lenne az életével is fizetni, és ekkor fordul a kocka: Adina szerelme Nemorino felé fordul. Végül Dulcamara saját maga hinni kezd az ital csodatevő hatásában és brilliáns ötlete támad…

Időpontok & információk:

Időpontok: 2016. július 6-tól augusztus 19-ig

21 előadás, szerdától péntekig

Kezdete: 20.30 órakor, beengedés 18.30-tól

Időtartam: 2 óra 45 perc szünetekkel együtt  

Jegyárak: € 33 – € 145

Kattints ide a hozzászóláshoz

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Népszerűek

To Top